CFR
Noua companie feroviară de transport marfă a statului are un prim angajat: CFR Marfă devine Carpatica Feroviar
Noua companie feroviară de transport marfă a statului, Carpatica Feroviar, s-a pus în mișcare. Deocamdată are un prim angajat, dar în câteva luni, 2500 de salariați de la CFR Marfă vor migra spre noua firmă.
Mecanici cu venituri mai mari decât șeful CFR Călători: până la 30.000 de lei brut, cu ore suplimentare și sporuri
Pus în fața nemulțumirilor propriilor angajați și a amenințărilor cu greva generală, șeful CFR Călători a ieșit în conferință de presă să anunțe că cine întrerupe lucrul va fi dat afară. Î
Studenții în austeritate, șefii CFR în huzur. Indemnizațiile unor administratori CFR s-au dublat față de 2024
Măsuri de austeritate pentru studenți, dar mai mulți bani pentru conducerea CFR. În timp ce Guvernul a limitat traseele pentru care studenții au bilete de tren reduse, mai multe societăți de cale ferată și-au dublat indemnizațiile.
De la 1 ianuarie, studenții nu mai pot cumpăra online bilete CFR reduse. Cozi pentru bilete doar pe ruta domiciliu-facultate
În 2025, România încă se luptă cu digitalizarea. Suntem blocați în trecut, cu platforme care nu funcționează și servicii publice care nu se modernizează. Românii sunt nevoiți să își rezolve problemele la ghișee, să stea la cozi sau să depindă de documente fizice.
O călătorie cu trenul pe ruta Aeroport Otopeni - Gara de Nord poate avea trei tarife diferite. Tariful unic, doar cu numele la CFR Călători
De exemplu, o călătorie pe ruta metropolitană Aeroport Henri Coandă – Gara de Nord are un preț la casa de bilete, altul la plata electronică și costă dublu la șeful de tren.
Trenuri și mai lente în 2025: Aceleași distanțe, viteză mai mică și timpi suplimentari
Călătoria cu trenul va fi de mai lungă durată în 2025 comparativ cu 2024. Nu se lungesc distanțele între orașe României, ci scade viteza de deplasare. Pe toate liniile, chiar și pe cele proaspăt modernizate. O arată noul Mers al Trenurilor.
Cale ferată ruptă de ape, încă pe câmp. Autoritățile au pus autobuze pe traseul Galați – Bârlad abia după două luni
A fost nevoie de două luni după inundațiile de la Galați ca autoritățile să ia o primă decizie. Oamenii care nu mai pot merge cu trenul, după ce linia ferată Bârlad - Galați a fost luată de ape, pot merge cu autobuzul pus la dispoziție de autorități.
Noul tren Alstom, pregătit de drum după un an de întârzieri. Primul transport al acestuia va fi pe ruta București-Brașov
Mai sunt doar câteva zile până când noul tren de la Alstom va putea circula spre Brașov din Capitală, cu pasageri. Cu o întârziere de un an, inițial autoritățile anunțau data de 15 noiembrie ca fiind momentul inaugurării.
Planuri pentru un tren de mare viteză. Statul român se pregătește să investească într-un studiu de fezabilitate
România pregătește terenul pentru trenurile de mare viteză. Oficiali din Ministerul Transporturilor spun că vor lansa până la sfârșitul anului studiile de fezabilitate pentru cel puțin o astfel de rută.
Ce reduceri au elevii și studenții la călătoriile cu trenul. Actele necesare pentru reducerile CFR Călători
Elevii beneficiază de transport gratuit la călătoriile cu trenul și în acest an școlar, în timp ce studenții pot cumpăra bilete reduse cu 50%, reamintește CFR Călători. Pentru a beneficia de aceste facilității, tinerii trebuie să facă dovadă calității de elev sau student.
CFR Racoș - Ormeniș, cel mai lung tunel feroviar din România, va avea două sensuri și o lungime totală de 14 km
Drumul promisiunilor că, la un moment dat, vom putea circula cu trenul de la Vest la Sud fără probleme și cu viteză de 160 de km la oră, trece prin tunelul din zona Racoș - Ormeniș. Cel mai mare tunel feroviar din România începe să prindă contur.
Locomotive „Made in Romania”, în toată Europa. După zeci de ani, CFR Călători a comandat primele 19 locomotive modernizate integral
Deși pe calea ferată de la noi circulă trenuri care abia se mai țin în balamale, în România, totuși, se construiește. La Craiova, fabrica de locomotive Softronic continuă tradiția fostei Electroputere.
CFR oferă apă și merdenele pentru ore întregi de întârzieri. De ce nu pot primi despăgubiri călătorii
Ore înregi de întârzieri și kilometri de nervi întinși la maximum. Totul într-o singură zi, în Gara de Nord din București, după un incident în care a fost implicat un tren marfar între Merișor și Crivadia.
Podurile feroviare ale României: vechi, ruginite, cu șuruburi slăbite și bucăți gata să cadă
Peste 80% dintre podurile și podețele pe care trec trenurile la noi în țară au nevoie de lucrări de reabilitare și n-ar rezista la asemenea viteze. Ba unele ar trebui închise și dărâmate, atât de vechi și degradate sunt.
Trenuri noi, în testare de peste jumătate de an. Autoritățile din România au semnat un contract pentru achiziția a 37 de rame noi
Am pierdut deja șirul anilor care au trecut de când autoritățile de la noi au cumpărat ultimele garnituri pentru calea ferată. Și totuși, există și trenuri noi, doar că de luni întregi sunt în teste.