Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

O călătorie cu trenul pe ruta Aeroport Otopeni - Gara de Nord poate avea trei tarife diferite. Tariful unic, doar cu numele la CFR Călători

Prețurile biletelor de tren au crescut de la 15 decembrie. În plus, apar și diferențe mari de tarife, în funcție de unde cumperi biletul. De exemplu, o călătorie pe ruta metropolitană Aeroport Henri Coandă – Gara de Nord are un preț la casa de bilete, altul la plata electronică și costă dublu la șeful de tren.

De pe pagina oficială a CFR Călători aflăm că, de fapt, tariful unic este unic doar cu numele. În realitate sunt trei prețuri diferite pentru aceeași călătorie. De pe 15 decembrie, tarifele sunt chiar mai mari cu 4,6%.

Concret, un drum cu trenul metropolitan pe ruta Aeroport Henri Coandă – Otopeni poate costa între 6 și 12 lei, deși ar trebui să aibă un preț unic. La casa de bilete tariful este de 6 lei, însă dacă facem plata electronică în tren, atunci mai adăugăm la preț 32 de bani.

Ștefan Roșeanu, fost președinte al Autorității pentru Reformă Feroviară: În încercarea de a putea deschide calea călătorilor către sisteme modern de plată s-a luat decizia ca comisionul să fie suportat de călători”.

Mihai Crăciun, fondatorul asociației „Creștem România”: „Este o problemă cu aceste trei tarife pentru că se uită scopul de la care a fost construită această linie. Această linie are ca scop mutarea traficului de pasageri de pe șosea pe tren.”

Cel mai scump este să cumperi biletul pe drum, de la șeful de tren. În loc de 6 lei plătești 12. Oficialii spun că practica este o anomalie.

Ștefan Roșeanu, fost președinte al Autorității pentru Reformă Feroviară: „Există o legislație veche de prin 2004-2005 care spune că operatorul își poate stabili propriile tarife atunci când cumperi din tren.”

Explicația directorului CFR pentru tariful diferențiat: „Asta este, așa a fost tot timpul”

Șeful CFR Călători crede că prețurile oricum sunt mici.

Traian Preoteasa, directorul CFR Călători: Asta este, așa a fost tot timpul. Tariful de casă, de obicei poți să cumperi din interiorul trenului, la același preț, cu condiția să nu aibă casă de bilete în stația de unde urci. (Reporter: Și care este explicația?) Este un fel de penalitate pentru ați lua biletul. (Reporter: Îl îndepărtezi pe om de tren!) Nu, ca să fim sinceri. (Reporter: Plătești dublu). Nu, nu e dublu!”

Mihai Crăciun, fondatorul asociației „Creștem România”: „Nu am o explicație de ce CFR persistă în acest sistem care este de secolul al XIX-lea, al XX-lea. Nu are nicio legătură cu transportul modern. În transportul modern, prețul este unic”

Tariful diferențiat are o singură rezolvare, cred oficialii.

Ștefan Roșeanu, fost președinte al Autorității pentru Reformă Feroviară: „Entitățile responsabile cu protecția consumatorilor ar trebui să verifice această practică și să stabilească care este soluția”.

Traseul trenului metropolitan este de 19 kilometri, distanță pe care o parcurge în 25 de minute.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE