Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Noul tren electric al CFR, greu de prins. Zilnic face două curse pe o singură rută

Noul tren Alstom - „trenul marilor speranțe”, cum i se mai spune - este prima achiziție a CFR din ultimii 25 de ani. Și, deși a ajuns vedeta căilor ferate, face doar două curse pe zi, între București-Brașov. Cei care au călătorit cu el spun că ar trebui să fie mai multe în circulație, dar încă mai sunt aspecte tehnice care trebuie rezolvate, explică reprezentanții CFR.

Noul tren Alstom este extrem de scump la vedere. Face de doar două ori pe zi ruta București-Brașov și, deși vagoanele sunt noi, întârzierile sunt aceleași.

Pasageră: „Tocmai îi spuneam controlorului, tot să fie trenuri din astea și chiar m-am uitat să văd dacă este de mai multe ori pe zi. Păcat că este la ora aceasta. Ar trebui să fie la o oră mai de vârf să profite mai mulți oameni de el. Este extraordinar, curat și foarte bun. 15 minute, dar m-am uitat, pe panou scria 9 minute.”

Mihai Crăciun, fondatorul organizației „Construim România”: „Îl vedem atât de rar pentru că CFR nu știe să folosească aceste trenuri noi. Procedurile de la CFR sunt gândite prin anii '50, acea celebră instrucție, cum se numește. Și în mintea CFR-ului trenul trebuie retras din circulație după verificări după fiecare cursă. La CFR nu există acest concept prin care un tren modern, cum este acesta, intră dimineața în cursă și face toată ziua București- Brașov de multe ori. Ar putea să facă de 6 sau 7 ori, de la 5 dimineața până la 12 noaptea.”

Alstom susține că un al doilea tren este în probe

Până să îl vedem în curse de dimineață până noaptea târziu, mai trebuie să avem răbdare, spun responsabilii din CFR.

Gabriel Stanciu, director Alstom România:Am început cu o singură trasă pe ruta București-Brașov. Am trecut la două trase, cu primul tren. Am adus al doilea tren care a terminat probele de anduranță și cu ocazia asta am terminat absolut toate testele specifice.”

CFR se bazează tot pe garniturile vechi de trenuri

Până când mai multe trenuri noi vor ajunge în circulație, oficialii CFR își pun baza tot în garniturile vechi, dar modernizate.

Traian Preoteasa, directorul CFR Călători:Am încercat să punem două perechi de trenuri pe zi. Ne-au solicitat ca după ora 11 să intre în depou pentru că au mici probleme de remediat și nici nu ne-au mai dat-o până acum. Din respect pentru călători, am pus un tren cu vagoane și eu spun că sunt vagoane bune.”

Rodrigo Maxim, președintele unui sindicat din CFR călători: „A avea trenuri noi ai și obligații în plus, ai și mai multe bătăi de cap decât cu trenurile astea. Nu te întreabă nimeni de ce sunt defecte, de ce iau foc, de ce sunt alte probleme. Românul s-a învățat deja. Românul, când e vorba de trenul nou dacă s-a dat o defectare toată lumea pune întrebări. Pe o parte putem să gândim că și de aici ar apare o oarecare percepție nu neapărat favorabilă din partea managementului CFR Călători.”

O a doua garnitură este pregătită să intre pe traseu. Va mai dura însă aproximativ trei săptămâni până când ambele trenuri vor circula simultan. Până la începutul anului 2026 ar trebui să ajungă în țară în total un număr de 37 de astfel de trenuri care vor circula pe magistralele electrificate.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE