Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cum arată cel mai lung tunel feroviar din România. În patru ani, trenurile vor putea putea circula cu 130 de km la oră

Drumul promisiunilor că la un moment dat vom putea circula cu trenul de la Vest la Sud cu viteze ca-n țările civilizate trece prin tunelul din zona Racoș-Ormeniș. Cel mai mare tunel feroviar din România începe să prindă contur. Peste patru ani, pe aici trenurile vor putea circula cu 130 de km la oră. Cel puțin asta promit autoritățile.

A trecut mai bine de jumătate de an de la momentul în care autoritățile dădeau startul lucrărilor la cele mai lungi tuneluri feroviare din România. Am mers acum acolo să vedem cum înaintează lucrările. 

Cristi Popa, jurnalist Euronews România: „Ne-am echipat, suntem pe șantierul de la Racoș și avem onoarea ca directorul întregii lucrări să ne arate cum stau lucrurile, să stabilim un plan și să vedem cât de mult au evoluat oamenii din momentul în care au început săpăturile la tunel.”

Aproximativ 600 de oameni lucrează la cele două tuneluri din zona Ormeniș, parte a proiectului de modernizare a căii ferate dintre Brașov și Sighișoara. 

Cristi Popa, jurnalist Euronews România: „Mașinăria aceasta este plină de motoare, în zona aceasta este greu să muncești, este foarte mult praf. Chiar și așa, treaba merge mai departe, iar aici vedem fiecare placă montată după fiecare luptă cu întregul munte. Acum vorbim de o lungime de 330 de metri, la final lungimea întregului tunel va fi de șapte kilometri.” 

Oficialii spun că momentan lucrările au o lună întârziere.

Ionuț Ciurea, director asociația Pro Infrastructura: „Avem un proiect licitat, ofertat, în 2017. Din păcate, s-a stat nepermis de mult, vreo trei ani de zile în licitație. Odată ce licitezi cu prețuri de 2017, pui mâna pe contract în 2020 și-l execuți în 2023-2024, nu poți să ai pretenția că realitatea financiară în 2023-2024 e aceeași cu cea din 2017. Depinde cum privești, o lună și trei ani, nu e nicio problemă.” 

Cum arată acum tunelurile feroviare care ar urma să fie cele mai lungi din țară, vedeți în următorul episod din campania Euronews ”România pierde trenul”. 

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE