Nicușor Dan a anunțat, miercuri, că va semna un protocol cu CFR pentru realizarea trenului metropolitan. Astfel, va exista un tren urban pe semi-inelul feroviar de nord care va presupune realizarea a zece stații și modernizarea mai multor străzi, printre care Bucureștii Noi și Calea Griviței, dar și reconstrucția Podului Constanța.
Nicușor Dan nu renunță la trenul metropolitan
Reprezentanţi ai Municipalităţii vor semna un protocol cu cei ai Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA pentru realizarea trenului metropolitan, după ce acesta a fost aprobat de către consilierii generali, a anunţat edilul general al Capitalei.
Nicușor Dan, primarul general al Capitalei: „Din păcate, în acest moment, mai puțin zona între Gara de Vest și Gara Obor, care este modernizată și pe care poți să ai o viteză comercială, în afară de asta nu poate exista o viteză comercială. Da, trenul metropolitan este o soluție. CFR-ul are un studiu de fezabilitate pe care l-a început acum doi ani și care trebuie să dea un răspuns pe toată rețeaua feroviară din jurul Bucureștiului și, pentru moment, l-a dat pe această zonă de nord. Deci, noi putem să punem stațiile deja”.
Dan a scris, miercuri, pe Facebook, că Primăria Capitalei, prin Direcţia Generală Investiţii, are în pregătire proiectul de realizare a unui tren urban pe semi-inelul feroviar de nord. El a punctat că acesta include patru obiective principale:
- realizarea şi amenajarea a zece staţii;
- reconfigurarea, reabilitarea şi modernizarea intersecţiei şos. Chitilei cu b-dul Bucureştii Noi şi reconfigurarea, reabilitarea şi modernizarea b-dului Bucureştii Noi (segment str. Timişului - Pod Constanţa), reconfigurarea, reabilitarea şi modernizarea Căii Griviţei (segment Pod Constanţa - str. Carpaţi) reconstrucţie pod Constanţa;
- Nod Petricani - închidere Inel Median;
- Nod Andronache - închidere Inel Median.