A fost nevoie de două luni după inundațiile de la Galați ca autoritățile să ia o primă decizie. Oamenii care nu mai pot merge cu trenul, după ce linia ferată Bârlad - Galați a fost luată de ape, pot merge cu autobuzul pus la dispoziție de autorități. Inundațiile catastrofale au măturat aproape 70 de kilometri de cale ferată. Autoritățile spun că vor schimba legislația ca în situații similare să găsească soluții mai repede. Vedeți acum un scurt fragment din următorul episod al campaniei Euronews ”România pierde trenul”.
Cristian Popa, jurnalist Euronews: ”Am fost aici prima dată, la câteva zile după producerea inundațiilor, iar imaginea este fix aceeași. Semn că nu s-a intervenit absolut deloc în tot acest timp. Până și bolovanii din spate, care au venit aduși de apă, au rămas în același loc. Absolut nimic nu este schimbat. Întrebarea este cât timp va rămâne peisajul acesta și cât timp oamenii vor fi privați de acest tren care îi ducea spre Galați sau spre Bârlad”.
Ștefan Roșeanu, președinte Autoritatea pentru Reformă Feroviară: ”Situația aceasta de urgență pe care am avut-o pe Galați - Bârlad nu am mai avut-o până acum, din fericire, de la începutul anului. Această decizie de a înlocui trenul cu autobuze fusese luată din perspectiva marilor șantiere pe care le avem în România, nu fusese gândită din perspectivă de situație de urgență”.
Autoritățile spun că va fi nevoie de schimbarea legii pentru ca în astfel de situații să se rezolve mai repede problema transportului.
Ștefan Roșeanu, președinte Autoritatea pentru Reformă Feroviară: ”Până la schimbare, optimist durează undeva la trei luni de zile. Este o schimbare la nivel de Ordonanță de Urgență, ceea ce înseamnă, pe lângă o analiză a textului în interiorul ministerului, o perioadă în transparență decizională, înseamnă analiză împreună cu celelalte ministere de resort: Ministerul Justiției, Ministerul Dezvoltării, Ministerul Finanțelor. Verificare din punct de vedere al interferenței cu restul pieței de către Consiliul Concurenței. Și abia după ce tot acest pachet de avize, de verificări, este făcut pe textul legislativ, el poate să intre în faza de aprobare de către Guvern”.
Cum se descurcă acum oamenii din zona rămasă fără tren și ce șanse au să le fie mai bine, vedeți în următorul episod din campania Euronews ”România pierde trenul”.