Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

CFR oferă apă și merdenele pentru ore întregi de întârzieri. De ce nu pot primi despăgubiri călătorii

Ore înregi de întârzieri și kilometri de nervi întinși la maximum. Totul într-o singură zi, în Gara de Nord din București, după un incident în care a fost implicat un tren marfar între Merișor și Crivadia.

Trenurile de călători au fost trase pe dreapta până când linia de contact a fost reparată iar trenul de marfă a eliberat șina. Ce au primit călătorii la schimb? Apă și merdenele.

Întârzieri de sute de minute

Întârzierile au apărut după ce un marfar s-a defectat și a rupt linia de contact. Timp de 8 ore, două trenuri de călători au trebuit să aștepte remedierea problemei.

Cristian Popa, jurnalist Euronews România: Cât de complicat este să circuli cu trenul astăzi? Este suficient să arunci o privire pe panou și vedem o întârziere de 450 de minute, adică aproape 8 ore, pe traseul de la Oradea către București Nord. Dacă ne uităm la plecări, pe panou, vedem că nici plecările nu sunt mai ușoare. Trenul spre Constanța care ar fi trebuit să plece la 6 dimineața are deja o întârziere de 390 de minute.

„Noi plătim niște bani și mai și așteptăm, obosiți”

Reprezentanții Căilor Ferate spun că pentru a calma spiritele călătorilor din cele două trenuri le-au oferit apă și produse de patiserie.

„-Este dernajant. Noi plătim niște bani și mai și așteptăm, obosiți. Eu sunt plecată de 2 zile, pe tren.

- Ați avut întârzieri?

- Da, sigur că da.

- Cât a fost cel mai mult?

- 2 ore.

- Ați încercat să recuperați banii de bilete?

- Nu”.

De ce nu se acrodă despăgubiri în România

În România, despăgubiri în caz de întârziere primesc doar călătorii de pe trenurile internaționale. Pentru întârzierile interne, călătorii nu mai pot primi despăgubiri.

Adrian Bărbulescu, jurnalist Club feroviar: Dacă trenul întârzie între o oră și 2 ore, avem 25 % din prețul biletului. Dacă întîrzierea este de peste 2 ore, avem dreptul la despăgubire de 50 % din prețul biletului.

Ada Meseșan, purtător de cuvânt CFR Călători: Comisia Europeană a dat o derogare României. Până nu se remediază situația feroviatră din România, nu se vor plăti aceste beneficii pentru situații neplăcute pentru că nu există bani, direct vă spun.

„Este foarte mult dar îndurăm, așteptăm, noi suntem înzestrastrați cu răbdare”

În aceste condiții, călătorilor de pe cursele interne nu le-a mai rămas decât varianta răbdării.

„– Sunt 8 ore de întârziere!

- Da, nu coneatză! Noi suntem învățați și cu bine și cu rău.

- 450 de minute întârziere!

- Este foarte mult dar îndurăm, așteptăm, noi suntem înzestrastrați cu răbdare.

- Asta să fie soluția?

- Asta nu e o soluție dar poate pe viitor se schimbă ceva. Dacă există o întârziere de mai multe minute și oamenii și-ar cere drepturile, ceva s-ar schimba”.

Oficialii CFR Sa și Cfr Călători și-au cerut scuze pentru situație.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE