Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cum arată prima locomotivă modernizată integral după 30 de ani. Noile locomotive costă peste 60 de milioane de euro

Prima locomotivă modernizată integral a intrat în posesia CFR Călători. Face parte dintr-un proiect de 55 de astfel de locomotive ce vor fi modernizate cu bani din PNRR. De mai bine de 30 de ani, CFR nu a mai cumpărat o locomotivă modernizată. Mai mult ele vor fi colantate cu mari personalități istorice ale României.

Cristian Popa, jurnalist Euronews România: ”Este locul în care avem parte de o premieră, de fapt o minune am putea spune. De la vechile locomotive, CFR Călători și-a luat inima în dinți și a făcut o comandă importantă. Aceasta va fi una dintre locomotivele CFR Călători care vor ajunge într-un timp foarte scurt la treabă. Sunt locomotive nou-nouțe, de ultimă generație”.

VEZI GALERIA
6 imagini

Modernizarea integrală a locomotivelor este o raritate pentru țara noastră. De 30 de ani, CFR Călători nu a mai avut parte de locomotive cu tehnologie modernă. Ele sunt practic refăcute de la zero la Craiova și conform calendarului primele 19 ar trebui să intre în posesia CFR Călători până în 2026.

Cristian Popa, jurnalist Euronews România: ”Aici suntem în cea de-a doua locomotivă comandată de CFR. Nu are plafon, aici este o schemă prin care muncitorii primesc detalii despre cum ar trebui să ajungă și în ce destinație ar trebui să ajungă fiecare cablu în parte.

Sunt multe cabluri. Este în faza de lucru în care ar mai fi cam două săptămâni până în momentul în care ar trebui să fie și această locomotivă gata. Pare extraordinar de mult, dar sigur sunt mai mulți muncitori care lucrează fiecare pe componente specifice în așa fel încât în termenul stabilit locomotiva să plece de aici, din fabrică”.

Zeci de locomotive modernizate cu fonduri din PNRR

Locomotivele fabricate la noi în țară sunt concepute pentru a tracta 16 vagoane, la viteze de 160 de kilometri la oră.

Cristian Prundeanu, director în cadrul Softronic: ”Puterea este în jur de 6.000 de kW, 6 mii de megavați, tracțiune pe 6 osii cu 6 motoare”

Oficialii spun că doar pentru cele 55 de locomotive au fost alocate 66 de milioane de euro din fonduri europene nerambursabile.

Ștefan Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF): ”În baza unor prevederi din PNRR a existat posibilitatea de a finanța modernizare,a ceea ce înseamnă practic reconstrucția a 55 de locomotive de lung parcurs, încă 20 de locomotive de manevră și a 139 de vagoane.

CFR Călători a fost operatorul care a achiesat la cerințele stabilite în cadrul proiectului. Vorbim de o reconstrucție a locomotivelor și vagoanelor, nu doar de reparații”.

Vă spunem mai multe despre noile achiziții, în curând în cadrul campaniei Euronews, “România pierde trenul”.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE