Mai sunt doar câteva zile până când noul tren de la Alstom va putea circula spre Brașov din Capitală, cu pasageri. Cu o întârziere de un an, inițial autoritățile anunțau data de 15 noiembrie ca fiind momentul inaugurării. La câteva zile distanță au schimbat puțin data și spun că în jurul zilei de 20 noiembrie primii călători s-ar putea plimba cu noul tren. Noul tren este primul tren nou cumpărat de România, în ultimii 20 de ani.
În vară, descopeream la Făurei, cum merge noul tren de la Alstom. Acum, autoritățile spun că în câteva zile, trenul va putea face curse regulate. Perioada testării, de aproape un an este aproape să se încheie.
Ștefan Roșeanu, președintele autorității de reglementare feroviară: „Estimăm o data între 18 și 20 noiembrie în acest moment. Mai sunt o serie de teste de anduranță, teste cerute de către protocoalele de siguranță au fost încheiate sunt documentele predate la autorităților de specialitate+ Urmând ca trenul să circule cu mecanici de la CFR ca și ei să se obișnuiască. Am intrat cu un pic de emoții dar suntem gata de cursă. Se simte un alt aer. Sunt camera de supraveghere și mergem către zona de comandă.”
Noile trenuri vin la pachet cu tehnologie nouă. Sunt capabile să ruleze cu viteză de 160 de kilometri la oră. Este conceput cu șase vagoane și o capacitate de transport pentru 351 de călători.
Ștefan Roșeanu, președintele autorității de reglementare feroviară: „În prima fază, în primele câteva luni se va circula pe București- Bv, este un tren în custodia ARF. Cum vor vebi și celelalte trenuri serviciile se extind spre CT, Craiova, BRașov spre Ardeal Timișoara. DE la Craiova prelungire serviciu spre Drobeta Caransebeș Arad. Și pe Valea Jiului.”
Livrări Programate până în 2025
România a cumpărat 37 de garnituri noi. Restul trenurilor urmează să vină în țară în 2025.
Ștefan Roșeanu, președintele autorității de reglementare feroviară: „Noi avem cele 37 de trenuri împărțite în trei contracte de servicii publice, practice cam 12 la fiecare din contracte. Ele acoperă majoritatea reședințe de județ. Începând cu luna martie vin cam trei sau patru trenuri pe lună. Acum se finalizează observațiile.”
Deși România nu a mai cumpărat trenuri noi de aproape 20 de ani, în urmă cu două luni, în timp ce garnitură era testată, a fost avariată după ce mai multe persoane au aruncat cu pietre în ea.