CFR
BEST OF - De aproape trei luni, Euronews vă arată cum ”România pierde trenul”
Trasee uitate de autorități, rute aglomerate, gări aproape prăbușite, proiecte prăfuite abandonate prin sertare, călători ignorați și promisiuni că va fi mai bine. Am mers prin aproape toată țara, am vorbit cu oamenii, fie ei călători, fie angajați CFR.
CFR Călători suplimentează numărul trenurilor în minivacanţa de 1 Mai şi Paşte. Mai multe trenuri către litoral
Mai multe trenuri pentru minivacanța de 1 mai și de Paște. CFR Călători va asigura un program de transport special, pentru facilitarea deplasării pasagerilor spre destinaţiile de vacanţă, dar şi spre domiciliu
Siguranța pe calea ferată, la mila Domnului. Parcul rulant al CFR Călători n-a mai primit vagoane noi din 2011
Vagoane și locomotive vechi de zeci de ani scârțâie pe șinele din toată țara. Cu un parc rulant extrem de învechit, CFR Călători face eforturi disperate pentru a putea să funcționeze
Dacă în România trenurile încă mai merg în ritm de căruță, cele din Coreea de Sud parcă zboară pe șine: circulă cu 300 de km/h
Datele oficiale arată că în 2023 viteza comercială de circulație pe rețeaua CFR era de 44,71 kilometri pe oră. La celălalt capăt de lume, în Coreea de Sud, trenurile circulă cu 300 de kilometri pe oră.
CFR Marfă merge în ritm de melc și adună datorii: viteza medie a trenurilor de marfă este de 17 km/h, în România
O nouă companie feroviară ar trebui să fie salvarea pentru transport de marfă pe calea ferată, Carpatica Feroviar. Căpușată în decursul timpului de contracte păguboase, indiferență și incompetență, CFR Marfă se apropie de finalul existenței ca societate.
Achiziția a 62 de trenuri noi, blocată: Curtea de Apel a admis contestația companiei franceze Alstom
Eșec al Ministerului Transporturilor în privința achiziției de trenuri noi. Contractul de peste patru miliarde de lei, câștigat la licitație la începutul anului de compania PESA din Polonia pentru livrarea a 62 de trenuri va fi anulat.
Orașe izolate între cioturi de linie ferată - Un nou episod din campania Euronews ”România pierde trenul”
Pe vremuri un oraș plin de oameni și de viață, Cugirul de acum e departe de ce a fost înainte de Revoluție. Pe aici trecea ceea ce era cunoscut atunci ca fiind cel mai lung tren de navetiști din Europa.
Valea Jiului, doar o umbră. Linia cărbunelui, calea ferată care lega orașele miniere, vândută pe bucăți
Cândva locul spre care se îndreptau toți în căutarea unui trai mai bun, Valea Jiului e doar o umbră a ce-a fost pe vremea când mineritul era în floare. Uricani, Lupeni, Vulcan, Aninoasa, Petrila, Petroșani - sunt locurile de unde înainte de Revoluție se extrăgeau milioane de tone de cărbune.
România pierde trenul: Încă o amânare pentru podul de la Grădiștea
După 19 ani de așteptare, circulația pe podul de la Grădiștea primește o nouă amânare. Dacă inițial autoritățile spuneau că în luna mai vom putea circula pe ruta directă Giurgiu - București, peste podul de la Grădiștea, acum momentul a fost amânat încă o dată pentru sfârșitul lunii iunie.
”Vino-n gara noastră mică” și aproape prăbușită. Zeci de halte și gări sunt în stare deplorabilă - un nou episod din campania ”România pierde trenul”
Promisiuni că lucrurile vor arăta mai bine au tot fost de-a lungul anilor, însă, în continuare, foarte multe dintre gările din România sunt aproape un pericol pentru călători. Iar de halte nu s-a mai atins nimeni de zeci de ani.
Vagoanele CFR, „WC-uri pe roți”. Mizerie, toalete improvizate, mirosuri insuportabile și multă nepăsare, în trenurile și gările din România
Aproximativ 56 de milioane de oameni sunt transportați anual de CFR Călători în diverse zone. Cifre cu care oficialii instituției se laudă. Însă condițiile din trenuri și din gări nu se schimbă. Mizerie, toalete improvizate, mirosuri care pur și simplu te împiedică să respiri.
CFR Marfă se va închide. Apare Carpatica Feroviar. Noua companie ar urma să preia toți angajații
Cu datorii de peste patru miliarde de lei, CFR Marfă va dispărea, iar locul ei va fi luat de o nouă companie, Carpatica Feroviar. Aceasta va avea atât capital de stat, cât și privat, anunță Ministerul Transporturilor.
Au început lucrările la cele mai lungi tuneluri feroviare făcute în România în ultimii 30 de ani
Au început lucrările la cele mai lungi tuneluri feroviare făcute în România în ultimii 30 de ani. Este vorba despre o secțiune de 24 de kilometri din tronsonul Brașov-Sighișoara, pe care în acest moment trenurile circulă cu o viteză medie de sub 40 de kilometri pe oră.
”România pierde trenul”. Semmeringul bănățean - prima linie montană din România ar putea fi închisă
Mergem astăzi în Vestul țării și urcăm în trenul care circulă pe cea mai veche linie ferată montană din România. Traseul feroviar, al doilea din Europa ca vechime, unește Anina de Oravița și are parte de un peisaj spectaculos.
Cea mai veche linie ferată din țară ar putea fi închisă complet - următorul episod din campania ”România pierde trenul”
Campania ”România pierde trenul” ajunge în cea mai veche gară din țară. Am parcurs și prima linie de cale ferată montană din România, am vorbit cu oamenii locului și am descoperit astfel o zonă superbă, însă aproape uitată de autorități.
România pierde trenul. Lungul drum al navetiștilor, după ce mai multe rute CFR au fost desființate după Revoluție
De la Revoluție până acum, CFR a renunțat la aproape o sută de trasee, multe dintre ele în zone în care nu există prea multe alternative. Primii afectați au fost navetiștii, cei care depindeau de acele trenuri pentru a ajunge la muncă și apoi acasă.
Ce este ”Carpatica Feroviar”, compania care ar putea prelua activitatea CFR Marfă în caz de război
Ministerul Transporturilor vrea să înființeze ”Carpatica Feroviar”, companie care ar putea prelua activitatea CFR Marfă. Instituția se dorește a fi una de interes strategic pentru transportul de armament și militari
„România pierde trenul”, o nouă campanie Euronews. Când vine vorba de investiții și schimbări reale pentru căile ferate, suntem încă „pe peron”
Prima linie de cale ferată de pe teritoriul actual al României a fost deschisă în 1854. 170 de ani mai târziu, sistemul feroviar din România pare încremenit în timp.
Trenurile CFR nu sunt dotate cu truse de prim ajutor. Cum a reușit o asistentă să salveze viața unui călător fără echipament de specialitate
Un călător care a suferit o criză de epilepsie în tren a fost salvat de o asistentă care era întâmplător în acel vagon. Trusele medicale, deși sunt necesare în cazuri de urgență, nu există în trenuri, iar controlorii de bilete nu sunt specializați pentru a interveni în astfel de situații.