Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Scule defecte, chei sudate, lipsă de materiale. Cum încearcă angajații de la CFR să-și facă treaba

În timp ce la București se vorbește despre proiecte de miliarde de euro și se fac promisiuni că sistemul feroviar va avea și zile mai bune, în teritoriu, angajații CFR verifică șinele cu instrumente reparate de ei.

România pierde trenul

La începutul anului am vorbit cu unul dintre angajații căii ferate din Giurgiu. Ne-am întors acum acolo, să vedem dacă s-a schimbat situația.

Urmăriți un fragment din următorul episod al campaniei Euronews ”România pierde trenul”.

Într-un sistem în care progresul se măsoară mai degrabă în promisiuni decât în soluții concrete, angajații CFR încearcă să-și facă treaba cu ce au la îndemână.

Reporter: „Geanta asta de când e?”

Grigore Constantin, revizor cale ferată: „Din vremuri imemoriale!”

Reporter: „Înainte de revoluție?”

Grigore Constantin, revizor cale ferată: „Ei, nu, nu.”

Reporter: „Nu chiar! Ați cârpit-o, ați peticit-o, ați cusut-o.”

Grigore Constantin, revizor cale ferată: „Ce să faci?! Dacă altele n-avem... Cheia se rupe, o sudăm.”

Reporter: „Serios?! E o cheie banală”.

Grigore Constantin, revizor cale ferată: „Da, dar nici asta banală nu ne-o dă. Trebuie să mă descurc. Siguranța circulației. Ferească Dumnezeu să se întâmple ceva, eu sunt primul, eu răspund de distanță.”

Reporter: „V-ați plâns, le-ați spus superiorilor că să vă faceți treaba aveți nevoie de scule, aveți nevoie de tot ce trebuie?”

Grigore Constantin, revizor cale ferată: „Atâtea dosare sunt. Știți ceva?! M-am săturat, mi-e și greață, mi-e și scârbă, mi-e și lehamite, mi-e de toate.”

Reporter: „De răspunsurile pe care le primiți sau de ce?”

Grigore Constantin, revizor cale ferată: „Păi... O să facem, o să aducem. Descurcați-vă, vedeți cum faceți.”

Din birourile de la București, lucrurile nu se văd la fel de rău. Există proiecte, se fac planuri, se bifează promisiuni.

Monica Mihăileanu, director general adjunct Proiecte cu Finanțare Externă, în cadrul CFR SA: „În prezent, starea căii ferate aș putea să o caracterizez acum ca fiind marcată, să spunem, de o combinație de progrese și provocări, pentru că sunt foarte multe șantiere deschise. Cred că, în ultimii doi ani, prin programele cu finanțare nerambursabilă, avem alocați peste 8.7 miliarde de euro. Foarte multe șantiere sunt deschise, este normal, pe zonele respective fiind lucrări, să fie limitări acolo de viteză pe perioada în care sunt făcute lucrări, viteze de 30-50 km la oră, datorită lucrărilor respective. Dar, probabil, în perioada următoare, pe o parte din Coridorul 4 vom începe recepțiile, respectiv Gura Sadului-Simeria, și lucrurile se vor schimba puțin în bine."

Cum arată de fapt sistemul feroviar din România și dacă are el șanse să fie mai eficient, vedeți în următorul episod din campania Euronews ”România pierde trenul”.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE