DUNĂREA
Autoritățile, pregătite pentru viitura de pe Dunăre. Arafat: „Putem să avem inundații-surpriză”
Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), a vorbit în platoul Euronews România despre viitura de pe Dunăre care va ajunge în România în 1 octombrie, potrivit celor de la Apele Române.
Debitul Dunării crește văzând cu ochii, iar localnicii stau cu frica-n sân pentru că își amintesc de inundațiile din 2006
Situația ar putea fi critică la sfârșitul acestei săptămâni, după cum arată prognozele specialiștilor. Vineri va fi emis cod portocaliu sau roșu de ploi, anunță meteorologii.
Localitățile riverane Dunării se pregătesc de inundații. Debitul fluviului ar putea crește până la 9.000 de metri cubi pe secundă zilele următoare
Românii din localitățile riverane Dunării se pregătesc pentru eventualele inundații, adună saci de nisip și verifică utilajele pentru a fi gata de intervenție.
Care au fost cele mai mari inundații provocate de Dunăre. Viitura din 2006 a avut cel mai mare debit din ultimii 160 de ani
În anii 1970, 1997, 2006 și 2010, fluviul a ieșit din matcă și a provocat pagube importante. În special în 1970, inundațiile au afectat grav sudul țării, iar în 2006, mai multe localități au fost evacuate din cauza nivelului extrem de ridicat al apei.
Dunărea a inundat capitala Slovaciei. Nivelul apei a crescut cu aproape 10 metri în Bratislava
Dunărea a ieșit din matcă și în Slovacia. Mai multe zone din capitala țării – Bratislava, au fost inundate. Autoritățile locale vorbesc despre drumuri și imobile afectate de inundații. O evaluare finală a pagubelor va fi făcută însă doar după ce apele se vor retrage.
România negociază pentru achiziționarea Portului Giurgiulești, din Republica Moldova. Importanța sa strategică a crescut pe fondul incertitudinii privind portul Odesa
Guvernul României va începe negocierile pentru achiziționarea Portului Internațional Liber Giurgiulești, singurul port maritim din Republica Moldova.
Pasarela bacului Galați-Tulcea, inundată. Ca să ajungă pe feribot, oamenii fac echilibristică pe o punte improvizată
Dunărea a inundat pasarela bacului care face legătura între Galați și Tulcea. Pentru a ajunge pe feribot, oamenii fac echilibristică pe o punte improvizată, iar mașinile trec prin apă.
Ecoturismul de-a lungul Dunării. Ecoruta Dunăreană este un traseu turistic, prin natură, care se întinde pe 40 km
Ecoruta Dunăreană este un proiect prin care turismul se „împrietenește” cu natura. Aflat de-a lungul Dunării, în zona Giurgiu, traseul va putea fi parcurs fie la pas, fie pe apă. Din nefericire însă, cea mai mare problemă în zonă rămâne lupta cu deșeurile, aruncate la întâmplare.
Intervenţie dificilă pe Dunăre pentru extragerea a şase marinari din buncărul unei nave. Victimele s-au intoxicat cel mai probabil cu gazele produse de o motopompă
Pompierii din Tulcea au intervenit de urgență, vineri noapte, pentru extragerea a şase marinari din buncărul unei nave. Aceştia erau inconştienţi, fiind, cel mai probabil, intoxicaţi cu gazele produse de o motopompă.
O barcă cu două persoane, eşuată pe malul ucrainean al Dunării. Cei doi au fost recuperați de Garda de Coastă după mai bine de șapte ore
O barcă cu două persoane la bord a eşuat, joi, pe malul ucrainean al braţului Chilia al Dunării şi nu s-a întors pe malul românesc timp de şapte ore de la anunţarea evenimentului de către Garda de Coastă.
Al doilea pod peste Dunăre, construit în apropiere de Ruse. Bulgaria a anunțat firmele cu care vrea să lucreze
Companiile italiene care activează în Bulgaria susțin construcția unui al doilea pod peste Dunăre, în apropiere de Ruse, o investiție menită să diminueze traficul sporit în zonă.
Plaja de la granița cu Bulgaria, cu obiceiuri românești. Locul sălbatic, asaltat de turiști și cu multe gunoaie
La doar 70 km de București, în județul Giurgiu se regăsește un loc rupt de gălăgia orașelor, în plină sălbăticie - Plaja Gostinu de pe malul Dunării. Este o plaja neamenajată, dar oamenii sunt atrași de liniște și peisaj.
Cum au devenit porturile dunărene tot mai vitale pentru exporturile Ucrainei
Atunci când Rusia a blocat porturile ucrainene de la Marea Neagră după invazia sa la scară largă de anul trecut, grânele care ar putea hrăni milioane de oameni din întreaga lume au început să fie stocate în silozuri.