Eșec al Ministerului Transporturilor în privința achiziției de trenuri noi. Contractul de peste patru miliarde de lei, câștigat la licitație la începutul anului de compania PESA din Polonia pentru livrarea a 62 de trenuri va fi anulat.
Și asta după o decizie definitivă a Curții de Apel București, care a admis contestația companiei franceze Alstom, care a participat și ea la licitație. Acum, oficialii urmează să reevalueze contractul aflat în litigiu.
Specialiștii din domeniu spun că va fi o perioadă mult mai lungă până când lucrurile se vor clarifica
Cristian Popa, jurnalist Euronews: În primul rând, vorbim de o întârziere. Oficialii admit că, în momentul de față, vorbim despre o întârziere de aproximativ o lună. Specialiștii din domeniu spun că va fi o perioadă mult mai lungă până când lucrurile se vor clarifica. Decizia magistraților este una cât se poate de clară. În momentul de față, a admis contestația companiei franceze. Autoritățile române spun că au întrinut din nou comisiile de reevaluare pentru a face din nou analiza proceselor verbale în urma cărora producătorul PESA din Polonia a fost desemnat câștigătorul licitației. O licitație în valoare de aproape 4 miliarde de lei.
Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară a declarat, pentru Euronews România, că așteaptă motivația întreagă a Curții de Apel pentru a reevalua punctele.
”Nu cred că o lună de zile întârziere înseamnă scăderea speranțelor de a merge cu trenuri noi”
Ștefan Adrian Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară: Curtea de Apel a dat dreptate parțial Alstom. Deci nu a considerat că toate plângerile făcute de Alstom sunt întemeiate. După ce ne va fi comunicată motivația întreagă a Curții, vom vedea exact punctele care ne sunt cerute de instanță să fie reevaluate. Vorbim deocamdată de o pauză de o lună, o lună și puțin. Nu cred că o lună de zile întârziere înseamnă scăderea speranțelor de a merge cu trenuri noi.