Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Trenurile vor circula mai încet în weekend, din cauza codului roșu de caniculă. Viteză redusă cu 20-30 km/h

Trenurile de călători vor circula cu o viteză mai redusă față de cea normală, în acest weekend, pe fondul avertizării meteo de cod roșu de caniculă, informează Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” – SA, într-un comunicat de presă.

Concret, viteza trenurilor va fi redusă în medie cu 20-30 km/h față de viteza normală, pe întreaga rețea feroviară.

”Precizăm faptul că, măsura de reducere a vitezei de circulație va fi menținută în acest sfârșit de săptămână, zilnic în intervalele orare în care temperatura la nivelul șinei va atinge pragul de 50 de grade Celsius, evoluția temperaturilor la nivelul solului fiind permanent verificată de către personalul feroviar al celor 8 sucursale regionale de cale ferată care adminstrează rețeaua feroviară la nivel național.”, a mai transmis Compania Națională de Căi Ferate.

Meteorologii au emis cel mai extins cod roșu de caniculă, pentru zilele de 13 și 14 iunie, care afectează în jur de două treimi din țară. Sunt vizate Crișana, Banat, Oltenia, sudul Munteniei și Moldova. Temperaturile vor ajunge la 41 de grade la umbră, iar săptămâna viitoare, chiar la 42 de grade.

Compania mai transmite că personalul CFR Sa va efectua inclusiv revizii suplimentare pe reţea pentru verificarea tehnică a liniilor de cale ferată și înregistrarea în mod constant a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, operațiuni necesare pentru adaptarea în condiții de siguranță a traficului.

Sfaturi pentru călători

Călătorii sunt sfătuiți ca în această perioadă, înainte de efectuarea călătoriei, să solicite informaţii despre orele de sosire și de plecare ale trenurilor din/în stațiile CFR, la casele de bilete ale operatorului de transport de la care a achiziționat sau dorește să achiziționeze bilet și să consulte periodic site-urile operatorilor de transport feroviar.

De exemplu, călătorii pot intra pe site-ul mersultrenurilor.ro, secțiunea Trenul meu, unde vor introduce numărul trenului și apoi pot vedea în timp real dacă și cât are întârziere.

Ca să scape de căldură, pasagerii călătoresc pe treptele trenului, cu ușile deschise

Euronews România a semnalat, la începutul lunii iulie, problemele cu care se confurntă călătorii care circulă cu trenurile operate de CFR Călători: instalțiile de aer condiționat din vagoane care nu funcționează.

Chiar și în trenurile în care instalațiile sunt pornite, acestea pur și simplu nu fac față. În toată țara, oamenii circulă în condiții greu de îndurat: în vagoane, suprafețele ating chiar și 37 de grade Celsius, iar umiditatea ridicată și aglomerația nu fac decât să sporească disconfortul. Când nici geamurile deschise nu reușesc să scadă temperatura din vagoane, unii pasageri ajung să călătorească pe treptele trenurilor, cu ușile deschise.

Traian Preoteasa, directorul CFR Călători: „Nu putem spune că funcționează toate instalațiile de aer condiționat, că nu ar fi adevărat. Funcționarea instalațiilor de aer condiționat în parametri normali depinde de foarte mulți factori. Unul dintre ei este repararea și ținerea în exploatare de către noi, dar depinde foarte mult de temperatura de afară și de umiditatea din interiorul vagoanelor. Sunt 40 de grade, dacă nu chiar mai mult, ieri au fost mai mult de 40 și stau în soare și se fac 50-60 la nivelul cutiei, umiditatea - dat fiind că vagoanele sunt la încărcătură aproape maximă, dacă nu chiar și peste - da, avem niște probleme în funcționare, dar nu sunt problemele instalațiilor. Pur și simplu, ăștia sunt parametrii de funcționare”.

Iar soluții nu prea există, spune directorul.

Traian Preoteasa, directorul CFR Călători: „Soluția este să întreținem noi foarte bine instalațiile, să curățăm filtrele, să curățăm tot ce avem noi de făcut tehnic. Mai departe, cu natura, nu ne putem lupta. Un vagon stă în soare, nu am unde să le remizez pe toate, se încălzește la capacitatea maximă, după care îl pun în tren. Dat fiind că umiditatea este dată și de numărul de persoane din interiorul vagonului, să dau o dispoziție să nu mai vând decât jumate de vagon, dar nu cred că convine cuiva așa ceva. Nu știu cui îi convine să nu mai prindă loc spre... Habar n-am ce urmează acum, niște festivaluri, când sunt la capacitate maximă vagoanele”.

Zilele trecute, CFR Călători a tras un semnal de alarmă asupra pericolului la care se supun pasagerii care deblochează sistemul automat de închidere a ușii în timpul mersului și a avertizat că aceștia riscă amenzi în valoare de până la 400 de lei.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE