Podul de la Grădiștea urmează să fie inaugurat peste o săptămână, după 20 de ani de așteptare. Construcția impunătoare are, însă, și câteva lipsuri. Circulația feroviară pe ruta Giurgiu – București va fi făcută doar cu autotrenuri, trenurile de marfă vor continua să meargă pe vechea rută. În plus, circulația se va face pe un singur fir pe pod și pe viaduct.
Podul de la Grădiștea, inaugurat la 1 iunie
Cu săptămână înainte de inaugurarea Podului de la Grădiștea, încă se lucrează. Pe 1 iunie, ar trebui ca primul tren să treacă peste pod după 20 de ani. Sunt totuși câteva semne de întrebare despre cum se va face circulația trenurilor de călători.
Cristi Popa, jurnalist Euronews România: „Responsabilii CFR spun că inițial vor trece șapte perechi de trenuri, iar apoi speră să ajungă undeva la 19 perechi. Va fi, cu siguranță, o problemă pentru că după cum putem observa accesul pe pod se va face pe un singur fir, ceea ce va însemna că unul dintre trenuri va trebui să aștepte, iar acest lucru se va traduce prin pierderede timp”.
Din păcate, îndelung așteteptat, podul nu va însemna o eliberare și pentru transportul de marfă.
Cristi Popa, jurnalist Euronews România: „Chiar și după momentul în care se va inaugura și va trece pe aici primul tren cu călători, problemele nu vor înceta să fie prezente. Una dintre ele se referă la faptul că prin această zonă vor trece numai autotrenuri. Trenurile de mare tonaj, cum ar fi trenurile de marfă, vor merge pe vechea rută. Responsabilii CFR spun că de vină este terasamentul din zona Daia care nu permite trecerea unor trenuri de mare tonaj”.
Responsabilii spun că și în aceste condiții, structura rămâne o mare realizare.
Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Practic, avem pod peste Argeș după mai bine de 15 ani de când s-a prăbușit. 19 ani... Timpul trece repede, aproape 20 de ani... Podul de la Grădiștea către Comana este realizat și astfel vom avea cea mai veche linie din sudul României, din Țara Românească. Va fi din nou în funcțiune, că aici e, trebuie să facem recurs la istorie, să ne aducem aminte că prima rută feroviară de la București a fost către Giurgiu”.
CFR spune că pentru această rută, călătorii vor plăti 12 lei. Cei aproape 94 de kilometri vor fi străbătuți în două ore cu o viteză medie de 43 de kilometri pe oră. Pe traseu, călătorii vor avea parte de 12 zone cu restricții de viteză pe o lungime de 9,5 kilometri.