Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Înghesuiți în trafic, din cauza lipsei trenurior. Între Gara de Nord și Pantelimon există infrastructură, dar sunt prea puține trenuri

Într-o capitală sufocată de mașini și de poluare, o soluție ar putea fi o rețea de trenuri metropolitane care să lege Bucureștiul de localitățile din apropiere. Despre aceste trenuri se vorbește deja de ani de zile, însă...mai mult se vorbește decât se face. Până când va exista această rețea feroviară, navetiștii se urcă în trenurile care circulă întâmplător pe ruta lor sau își toacă nervii în traficul de pe șosele. Vedeți acum un fragment din următorul episod al campaniei Euronews ”România pierde trenul”.

Multe dintre problemele din traficul de pe străzile Capitalei s-ar putea rezolva dacă ar exista un sistem de trenuri metropolitane care să lege Bucureștiul de localitățile din apropiere.

Cristian Popa, jurnalist Euronews: ”Pe aplicațiile de trafic ne arată că de aici, din Gara de Nord, spre Pantelimon avem aproape 10 km. Pe cale rutieră, distanța ar fi străbătută în 32 de minute. Cu trenul, în schimb, lucrurile ar trebui să fie ceva mai accesibile. Plus că avem parte și de o experiență idilică. Este un vagon supraetajat și este destul de populat, chiar dacă este foarte de dimineață”.

Pentru Ionel și Mihai, trenul pe această rută e cea mai eficientă variantă de transport. Și cea mai ieftină, în condițiile în care fac zilnic traseul.

Discuție reporter – călători:  

”Ar fi o șansă ca românul să lase mașina deoparte?

Sigur, da, că ar ajunge mai repede. Din cauza asta mulți s-au gospodărit și și-au luat mașini ca să ajungă cumva.

Dumneavoastră unde coborâți?

Mostiștea.

Unde este?

Între Fundulea și Sărulești, e în limita orașului.

Cum de nu ați venit cu mașina?

Nu ne permitem. La salariul pe care îl avem... Să mergi cu mașina, zi de zi...

E costisitor.

Aici, cât ați plătit pentru un bilet, pentru distanța asta?

9 lei.

Cu mașina niciodată nu ai fi plătit 9 lei ca să ajungi până la Gara de Nord.

Costă un milion.

Pe lună?

Nu, pe zi, dus- întors, dacă te duci cu mașina.

Serios? E o diferență colosală”.

Mai ieftin, dar și mai riscant, în condițiille în care, deseori, starea infrastructurii feroviare duce la întârzieri care pot fi extrem de problematice pentru navetiști.

Discuție reporter – călători:  

”Se întâmplă foarte des cu întârzierile, e la ordinea zilei, cel puțin la venire în București e imposibil să nu fie 15 minute, o jumătate de oră.

Și asta este o problemă, nu? Întârzii la muncă o zi-două.

Atât îți îngăduie, altfel îți zice ”găsesc pe altul care vine la program”.

Și atunci nu poți să invoci că CFR-ul...

Nu e o scuză. Nu-i interesează pe ăia că întârzie CFR-ul. Tu trebuie să fii la program”.

Astfel că o rețea funcțională de trenuri metropolitane ar fi în beneficiul tuturor.

Adrian Bărbulescu, jurnalist clubferoviar.ro: ”Ar fi foarte importantă pentru că vorbim de niște aglomerări extraordinare de populație care are nevoie să ajungă la muncă. Vorbim aici despre zona Băneasa și vorbim despre zona Pipera, din București, care sunt bune. În Pipera este metrou, dar Magistrala 2 este supraaglomerată și, de exemplu, ca să ajungi la Gara de Nord, trebuie să schimbi. În Băneasa nu e metrou, avem lucrări și până se va face va fi un calvar în zona aia”.

Ce spun autoritățile despre planurile care stau prin sertare de ani de zile, vedeți în următorul episod din campania Euronews ”România pierde trenul”.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE