Drumul promisiunilor că la un moment dat vom putea circula cu trenul de la Vest la Sud cu viteze ca-n țările civilizate trece prin tunelul din zona Racoș -Ormeniș. Cel mai mare tunel feroviar din România începe să prindă contur.
Peste 4 ani, pe aici trenurile vor putea circula cu 130 de km la oră. Cel puțin asta promit autoritățile. Urmăriți acum un fragment din următorul episod al campaniei ”România pierde trenul”. Materialul integral, luni, în jurnalul de la ora 18.00.
A trecut mai bine de jumătate de an de la momentul în care autoritățile dădeau startul lucrărilor la cele mai lungi tuneluri feroviare din România. Am mers acum acolo să vedem cum înaintează lucrările.
Cristian Popa, jurnalist Euronews: ”Ne-am echipat, suntem pe șantierul de la Racoș și avem onoarea ca directorul întregii lucrări să ne arate cum stau lucrurile, să stabilim un plan și să vedem cât de mult au evoluat lucrările din momentul în care au început săpăturile la tunel”.
Aproximativ 600 de oameni lucrează la cele două tuneluri din zona Ormeniș, parte a proiectului de modernizare a căii ferate dintre Brașov și Sighișoara.
Cristian Popa, jurnalist Euronews: ”Mașinăria aceasta este plină de motoare, în zona aceasta este greu să muncești, este foarte mult praf. Chiar și așa, treba merge mai departe, iar aici vedem fiecare placă montată după fiecare uptă cu întregul munte. Acum vorbim de o lungime de 330 de metri, la final lungimea tuneului va fi de 7 kilometri”.
Oficialii spun că momentan lucrările au o lună întârziere
Ionuț Ciurea, director Asociația Pro Infrastructura: ”Avem un proiect licitat în 2017. Din păcate s-a stat nepermis de mult, vreo 3 ani de zile, în licitație. Odată ce licitezi în 2017, pui mâna pe contract în 2020 și-l execuți în 2023-2024, nu poți să ai pretenția că realitatea financiară din 2023-2024 e aceeași cu cea din 2017. Depinde cum privești, o lună și trei ani, e bine așa”.
Cum arată acum tunelurile feroviare care ar urma să fie cele mai lungi din țară, vedeți în următorul episod din campania Euronews ”România pierde trenul”.