trenuri
Orașe izolate între cioturi de linie ferată - Un nou episod din campania Euronews ”România pierde trenul”
Pe vremuri un oraș plin de oameni și de viață, Cugirul de acum e departe de ce a fost înainte de Revoluție. Pe aici trecea ceea ce era cunoscut atunci ca fiind cel mai lung tren de navetiști din Europa.
Valea Jiului, doar o umbră. Linia cărbunelui, calea ferată care lega orașele miniere, vândută pe bucăți
Cândva locul spre care se îndreptau toți în căutarea unui trai mai bun, Valea Jiului e doar o umbră a ce-a fost pe vremea când mineritul era în floare. Uricani, Lupeni, Vulcan, Aninoasa, Petrila, Petroșani - sunt locurile de unde înainte de Revoluție se extrăgeau milioane de tone de cărbune.
România pierde trenul: Încă o amânare pentru podul de la Grădiștea
După 19 ani de așteptare, circulația pe podul de la Grădiștea primește o nouă amânare. Dacă inițial autoritățile spuneau că în luna mai vom putea circula pe ruta directă Giurgiu - București, peste podul de la Grădiștea, acum momentul a fost amânat încă o dată pentru sfârșitul lunii iunie.
”Vino-n gara noastră mică” și aproape prăbușită. Zeci de halte și gări sunt în stare deplorabilă - un nou episod din campania ”România pierde trenul”
Promisiuni că lucrurile vor arăta mai bine au tot fost de-a lungul anilor, însă, în continuare, foarte multe dintre gările din România sunt aproape un pericol pentru călători. Iar de halte nu s-a mai atins nimeni de zeci de ani.
Vagoanele CFR, „WC-uri pe roți”. Mizerie, toalete improvizate, mirosuri insuportabile și multă nepăsare, în trenurile și gările din România
Aproximativ 56 de milioane de oameni sunt transportați anual de CFR Călători în diverse zone. Cifre cu care oficialii instituției se laudă. Însă condițiile din trenuri și din gări nu se schimbă. Mizerie, toalete improvizate, mirosuri care pur și simplu te împiedică să respiri.
Au început lucrările la cele mai lungi tuneluri feroviare făcute în România în ultimii 30 de ani
Au început lucrările la cele mai lungi tuneluri feroviare făcute în România în ultimii 30 de ani. Este vorba despre o secțiune de 24 de kilometri din tronsonul Brașov-Sighișoara, pe care în acest moment trenurile circulă cu o viteză medie de sub 40 de kilometri pe oră.
”România pierde trenul”. Semmeringul bănățean - prima linie montană din România ar putea fi închisă
Mergem astăzi în Vestul țării și urcăm în trenul care circulă pe cea mai veche linie ferată montană din România. Traseul feroviar, al doilea din Europa ca vechime, unește Anina de Oravița și are parte de un peisaj spectaculos.
Cea mai veche linie ferată din țară ar putea fi închisă complet - următorul episod din campania ”România pierde trenul”
Campania ”România pierde trenul” ajunge în cea mai veche gară din țară. Am parcurs și prima linie de cale ferată montană din România, am vorbit cu oamenii locului și am descoperit astfel o zonă superbă, însă aproape uitată de autorități.
România pierde trenul. Lungul drum al navetiștilor, după ce mai multe rute CFR au fost desființate după Revoluție
De la Revoluție până acum, CFR a renunțat la aproape o sută de trasee, multe dintre ele în zone în care nu există prea multe alternative. Primii afectați au fost navetiștii, cei care depindeau de acele trenuri pentru a ajunge la muncă și apoi acasă.
Ce este ”Carpatica Feroviar”, compania care ar putea prelua activitatea CFR Marfă în caz de război
Ministerul Transporturilor vrea să înființeze ”Carpatica Feroviar”, companie care ar putea prelua activitatea CFR Marfă. Instituția se dorește a fi una de interes strategic pentru transportul de armament și militari
„România pierde trenul”, o nouă campanie Euronews. Când vine vorba de investiții și schimbări reale pentru căile ferate, suntem încă „pe peron”
Prima linie de cale ferată de pe teritoriul actual al României a fost deschisă în 1854. 170 de ani mai târziu, sistemul feroviar din România pare încremenit în timp.
Traficul feroviar, paralizat de grevă în Germania. Sindicatul cere majorarea salariilor și reducerea orelor de lucru
În Germania, traficul feroviar rămâne paralizat din cauza grevei mecanicilor de locomotivă. Protestul, început miercuri, și care ar urma să dureze până marțea viitoare este cel mai lung din istoria căilor ferate germane.
Trenurile circulă în condiții de iarnă. Temperaturile extreme au provocat ruperea şinelor pe mai multe secţiuni
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că traficul feroviar se desfăşoară în continuare în condiţii de iarnă pe întreaga reţea feroviară, fără a se înregistra probleme.
Trenuri noi, infrastructură veche. Cele 20 de trenuri noi achiziționate prin PNRR trebui să circule cu până la 160 de km/h
Peste cel mult 3 ani ar trebui să circulăm cu trenuri electrice noi, cumpărate cu bani din PNRR. Doar că infrastuctura feroviară trebuie urgent modernizată pentru a pune pe șine noile trenuri, care ar trebui să circule cu până la 160 de km/h.
Trenul de noapte Paris - Berlin se întoarce în Europa. Companiile feroviare investesc pentru a concura cu cele din transportul aerian
Trenul de noapte între Paris și Berlin circulă din nou, după o pauză mai mare de zece ani. Acest timp de călătorie se dorește o alternativă mai ecologică la cel aerian.