În episodul următor din campania ”România pierde trenul” mergem în zonele în care CFR a renunțat la rute și le-a lăsat operatorilor privați.
Vorbim și cu navetiștii care nu mai au deloc trenuri și sunt nevoiți să găsească alte soluții pentru a ajunge la muncă.
- Aș dori și eu două bilete spre Costești.
- Nu, nu puteți să ajungeți la Costești de la noi.
- Cum, trenul nu merge? Dar nu e rută?
- Este, dar este închis pe aici, pe la noi. Dacă mergeți de la Piatra-Olt, deci Caracal - Piatra-Olt - Costești, este un ocol. 165 de kilometri de la Roșiori.
- Păi, ar fi distanță de 70, cred, 60 și ceva de kilometri.
- Da, dar nu mai este. E linia închisă de câțiva ani.
- Și e o ocolire de 170 de kilometri?
- Da, pentru că de la Roșiori la Costești sunt 170 de kilometri, se merge pe linia Caracal. Caracal - Piatra-Olt - Costești.
- Ce înseamnă ca timp?
- Dacă ați pleca cu 13:50, ați ajunge la 15:00 în Caracal, din Caracal la 16:21 până la Piatra-Olt. Ajungeți la Piatra-Olt la 17 și 17 și la 19:58 este legătură din Piatra-Olt la Costești. Ajungeți la 21:47.
- Adică schimb trei trenuri?
- Da.
- Și fac jumătate de zi. Mai bine de jumătate de zi.
E cel puțin complicat să ajungi dintr-o localitate în alta în România. Un drum scurt pe hartă se lungește la nesfârșit în viața reală. Iar oamenii care au nevoie să ajungă repede dintr-un loc în altul sunt obligați să găsească alte soluții care să nu-i țină pe drum jumătate de zi.
CFR a renunțat la zeci de rute din țară în ultimii ani. Cum se descurcă navetiștii, vedeți la Euronews România, în următorul episod din campania ”România pierde trenul”.