Una din patru maşini vândute în Franţa în 2023 se încarcă la priză, adică e un automobil electric pe baterie sau un model hibrid reîncărcabil, un nivel-record, potrivit unui bilanţ.
Bilanțul a fost publicat, luni, de Plateforme automobile (PFA), organizaţia care reprezintă constructorii şi furnizorii de componente auto, informează AFP și Agerpres.
Vehiculele complet electrice au reprezentat 16,8% din totalul înmatriculărilor, în timp ce hibridele reîncărcabile au reprezentat 9,2% din automobilele introduse în circulaţie.
Cota automobilelor cu motoare pe benzină a rămas stabilă, reprezentând o treime din înmatriculări, în timp ce automobilele cu motoare pe motorină şi-au continuat declinul, doar un autoturism particular din nouă înmatriculat în 2023 în Franţa fiind unul de tip diesel.
Peste 1,5 milioane de vehicule electrice şi hibride reîncărcabile rulează deja pe drumurile din Franţa, conform datelor Asociaţiei naţionale pentru dezvoltarea mobilităţii electrice (Avere).
Tesla, primele locuri în top pe piaţa automobilelor electrice din Franţa şi din Europa
La acest moment, constructorul auto american Tesla domină piaţa automobilelor electrice din Franţa şi din Europa, cu berlina Model 3 şi SUV-ul Model Y.
Pe locurile următoare se situează Dacia Spring şi MG4, ambele automobile produse în China, urmate de Fiat 500e şi Renault Mégane, acesta din urmă fiind şi primul automobil electric francez din acest clasament.
Vânzările Dacia au crescut cu 24% în primul semestru din 2023
Dacia a vândut 345.432 vehicule în primul semestru din 2023, în creștere cu 24,2% față de perioada similară a anului trecut, potrivit site-ului dacia.ro.
În România, top 5 al celor mai vândute vehicule de persoane este ocupat integral de modele Dacia, conform sursei.
- Logan - 7.707 unități
- Duster - 5.807 unități
- Sandero - 5.472 unități
- Spring - 3.266 unități
- Jogger - 2.336 unități
„Renault Group a atins o performanţă record în prima jumătate a anului 2023, atât în ceea ce priveşte profitabilitatea, cât şi generarea de numerar. Aceste rezultate sunt consecinţa eforturilor noastre continue de a reduce costurile pe perioada ultimilor 3 ani şi a strategiei noastre concentrate pe valoare, combinată cu primele beneficii ale unei ofensive de produse fără precedent. Bazele noastre nu au fost niciodată la fel de solide şi robuste. (...)”, a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group, potrivit Agerpres.