Ziua 5 din #ROCHARGE, turul României cu mașini electrice, s-a încheiat cu o dezbatere pe tema mașinilor electrice, dar mai ales a infrastructurii de încărcare din România, și în special de pe traseele pe care cei 16 șoferi din tur au ajuns până în acest punct.
Într-o ediție specială realizată de la Târgu Mureș, jurnalistul autocritica.ro Mircea Meșter a vorbit despre mașinile din tur, în timp ce Adrian Mitrea (0-100.ro) a explicat că, de cele mai multe ori, șoferii de electrice întâmpină probleme nu din cauza mașinilor, ci a infrastructurii.
Adrian Mitrea, jurnalist auto: "Conducând aceste mașini, am constatat că dacă întâmpin vreo problemă, de cele mai multe ori nu este mașina. Nu am avut niciodată probleme cu mașina electrică. Dacă am avut o problemă, la încărcare, a fost mai degrabă cu stația. Sau cu telefonul mobil, că nu am avut internet la subsolul unui hotel. Sau cu aplicația. Dar mașina nu a fost niciodată problema. Infrastructura mi-ar fi plăcut să fie mai fiabilă. În acest tur am dat de stații care nu au funcționat, din diverse motive. De cele mai multe ori, când o problemă apare nu e de la mașină, ci de la infrastructură."
Într-un “platou” din care nu au lipsit mașinile prezente în tur, Mircea Meșter și Adrian Mitrea au discutat cu jurnalistul Euronews, Radu Hângănuț, despre #ROCHARGE, eveniment ajuns la a cincea ediție, dar și despre schimbările din teren din acești ultimi cinci ani.
Adrian Mitrea, jurnalist auto: "O să fac o comparație a mașinilor din acest an cu mașinile de acum cinci ani. Putem să vedem că autonomiile acestor mașini sunt cel puțin duble față de toate mașinile pe care le aveam acum cinci ani. Numărul de stații e probabil de 7-8 ori mai mare.
Lucrurile se schimbă foarte rapid. Ușurința cu care poți să găsești o stație de încărcare este mai mare."
Cum au fost alese mașinile
Mircea Meșter, jurnalist auto: "Criteriul principal este ca mașinile să fie lansate de ceva vreme, mai de 12 luni în România. De asta nu am ales anumite mașini electrice lansate în ultimul an. Acest proiect are loc în fiecare an și mereu schimbăm mașinile. Niciodată nu se întâmplă ca în doi ani consecutivi să vină aceeași mașină.
Sunt mașini care nouă ni se par representative pentru segmental din care fac parte."
Pe măsură ce românii cumpără tot mai multe mașini electrice, municipalitățile, autoritățile, dar și privații instalează tot mai multe stații de încărcare, iar problema accesului la ele a fost și ea dezbătută în cadrul discuției.
Nu în ultimul rând, ediția specială a inclus și un segment în care a fost abordată chestiunea viitorului industriei auto. #ROCHARGE continuă zilele acestea, de la Târgu Mureș spre București, via Piatra Neamț.