Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Kamala Harris a apelat la 200 de creatori de conținut pentru Congresul Democrat de la Chicago. Influencerii pot avea un rol decisiv în alegeri

Votul tinerilor va fi crucial pentru Kamala Harris. Așadar, Partidul Democrat ia toate măsurile pentru a o ajuta pe actuala vicepreședintă a SUA să-și adjudece votul, în special pe cel al tinerilor, în fața contracandidatului Donald Trump, pentru funcția de președinte al SUA.

Astfel, pentru prima dată în istoria Convenției Democrate, au fost acreditați peste 200 de influenceri și creatori de conținut în mediul online, la evenimentul care se desfășoară în aceste zile la Chicago. Mulți dintre ei au acces atât în culise, ci și în mijlocul oamenilor, iar unii au primit acreditare să stea chiar jos, pe podea sau pe asfalt, pentru a fi "în mijlocul acțiunii".

Kamala Harris a apelat la 200 de creatori de conținut

Democrații au învățat din greșeli, dacă avem în vedere ceea ce s-a întâmplat atunci când a fost ales Donald Trump, și au apelat la această variantă.

  • Potrivit Centrului de Informare și Cercetare privind Implicarea Civică și Învățare, 70% dintre tinerii americani au primit informații despre alegerile din 2020 pe rețelele de socializare.

Fostul președinte Donald Trump a colaborat și el cu câțiva creatori de conținut, printre care Logan Paul, The Nelk Boys și Adin Ross. Recent, el a fost intervievat de proprietarul platformei X, Elon Musk.

Una dintre creatoarele de conținut la care au apelat democrații acum este chiar Jenny LeFlore, pe numele ei "de scenă" MamaFreshChi, așa cum este cunoscută pe Instagram. Ea este chiar din Chicago, locul unde are loc Convenția Democrată. Ceea ce i-a atras pe democrați a fost capacitatea ei de a inspira mamele din acest oraș.

"Creatorii de conținut lucrează de mult timp, fie că acoperă proteste sau probleme sociale, iar acum suntem capabili să acoperim mai multe aspecte despre ceea ce înseamnă să faci parte din procesul politic. Dacă nu vor să-și facă loc la masă, le voi aduce un scaun pliant", a spus creatorul de conținut Imani Ali, citat de ABC News.

Rețelele de social media pot fi decisive în alegerile din SUA

Radu Hângănuț, jurnalist Euronews: "Americanii, în istoria recentă a alegerilor, au setat niște standarde în materie de utilizare a tehnologiei și, în special, de utilizare a rețelelor de socializare. Dacă ne amintim scrutinul în care a fost ales Barack Obama, acolo s-a stabilit un standard în materie de utilizare a Facebook, care, în 2008, era o chestiune complet nouă. Atunci a fost folosit și a devenit un studiu de caz modul în care Facebook-ul a fost folosit pentru a ajuta la alegerea lui Obama.

La fel când Donald Trump a câștigat mandatul de președinte, social media a avut un rol foarte important. Așadar, e de înțeles de ce democrații insistă, mai ales că trebuie să recupereze, din anumite puncte de vedere, trebuie să acceseze o generație Z care are drept de vot. Tinerii se informează din social media, iar dacă politicienii nu sunt acolo, e o problemă.

Însă faptul că sunt influenceri la acest eveniment creează și anumite probleme. Democrații insistă și încearcă să integreze social media în acest eveniment uriaș care are loc în aceste zile în Chicago și au adus acești peste 200 de influenceri, pentru a fi în spatele cortinei, pentru a avea acces la tot ceea ce se întâmplă în culisele acestui eveniment.

Deja Foxx are peste 15.000 de urmăritori pe TikTok și câteva sute de mii pe Instagram și este unul dintre creatorii de conținut care fac parte din tot acest proces. Ea chiar a luat cuvântul în prima zi a Convenției, a vorbit despre copilăria ei, despre felul în care a fost crescută de o mamă singură și a invocat problemele pe care le au tinerii în privința locuinței, de exemplu.

Este o chesiune foarte importantă pentru democrați să aibă acces la acești creatori de conținut și creatorii de conținut să aibă acces la politicienii democrați, pentru că, așa cum vedem și în România, și în SUA sunt foarte mulți americani care se informează din social media. Conform studiilor, 33% dintre americani își iau știrile de pe TikTok, așa că nu este greu de înțeles de ce un influencer precum Nabela, de exemplu, care este foarte cunoscută în zona de lifestyle, a ajuns și ea la acest eveniment și relatează de acolo.

Influencerii au primit nu doar acces la culisele acestui eveniment, ci chiar au primit și un spațiu dedicat lor, au primit acces la anumiți politicieni cu care, altfel, nu ar fi putut discuta.

Dar acest lucru a creat și multe probleme, pentru că, pe lângă acești 200 de creatori de conținut care sunt acolo, sunt și peste 15.000 de jurnaliști americani care, în general, se ocupă de astfel de evenimente. Iar Comitetul Jurnaliștilor Corespondenți și-a exprimat îngrijorarea asupra faptului că decizia de a reduce cu sutele spațiile dedicate și accesibile pentru presă va periclita, în final, capacitatea jurnaliștilor de a face relatări de la această convenție istorică. Mulți jurnaliști s-au plâns că acești influenceri le ocupă spațiile și ei nu mai au unde să-și desfășoare activitatea."

  • Conform ultimelor trei sondaje, Donald Trump a recuperat din decalajul pe care îl avea față de Kamala Harris. În intenția de vot, el o conduce pe Kamala Harris cu 1-2 procente în anumite state-cheie.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE