Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cotroceni, colț cu TikTok. Cum cer candidații la președinție votul tinerilor, în social media

Campania electorală pare că i-a deposedat complet de inhibiții pe candidați de la prezidențiale. Pentru a convinge electoratul că sunt soluția potrivită la Palatul Cotroceni, principalii candidați par a fi dispuși să joace orice rol. Unii au devenit brusc pasionați de muzică, în timp ce alții încearcă să atragă tinerii făcând lucruri despre care ei cred că sunt specifice noilor generații.

Pentru voturi și pentru atenția, în special, a tinerilor din social media, candidații par a face orice, inclusiv s-ar pune în cap, așa cum a făcut Ludovic Orban într-unul dintre materialele care au devenit virale în ultimele zile.

Ludovic Orban s-a pus literalmente în cap pentru a arăta felul în care a fost condusă și felul în care a ajuns România în ultimii ani.

Nici ceilalți candidați de la alegerile prezidențiale nu s-au lăsat mai prejos. De exemplu, candidatul social-democrat, Marcel Ciolacu, a făcut în ultima vreme un tur al fast-food-urilor din București, în mod special, dar și prin locurile în care a mai ajuns. A consumat foarte multă mâncare de acest tip, un lucru pe care l-a mai făcut și când era doar premier și nu avea și această calitate de candidat la prezidențiale.

@marcel_ciolacu Ca răspuns pentru @Lucian Florea Am răspuns afirmativ la invitația lui @Lucian Florea de a încerca @FRYDAY! 🍔 #cheeseburger #antreprenoriatromanesc #fryday #marcelciolacu #unpresedintepentrutoti ♬ sunet original - marcel_ciolacu

Nicolae Ciucă, candidatul PNL la prezidențiale, s-a dus pe terenul de fotbal din curtea unei școli, atunci când a fost la Cluj. A fost văzut alături de Emil Boc și a jucat fotbal alături de niște copii de clase primare. Nicolae Ciucă a stat în poartă.

De dragul campaniei, Elena Lasconi a devenit foarte interesată de mașinile de epocă. O vedem că a devenit preocupată de cum a fost restaurată o Dacie 1300.

Pe candidatul AUR, George Simion l-am văzut în repetate rânduri în mașină, ascultând muzica anilor 2000-2010, în special hip-hop.

Mircea Geoană, candidat independent la prezidențiale, l-am văzut în timp ce încerca să arate faptul că știe cânte la pian.

Expert: „Încearcă să fie oameni din popor”

Marian Hurducaș, specialist în comunicare și marketing: „Încearcă să fie oameni din popor, oameni din rândul celor tineri care înțeleg tineretul. Asta încearcă să facă de fapt. Problema este că nu este. În loc să joace cartea asta de «a fi dezirabil», din punctul meu de vedere, mai bine ar juca cartea competenței.

În momentul de față, senzația mea este că acești candidați încearcă să-și dea seama făcând, fără să întrebe oamenii exact ce își doresc să audă de la ei.

Nu vorbește nimeni despre soluții de economie, nu vorbește nimeni despre învățământ, despre criza locuirii care este o problemă reală pentru tinerii de astăzi”.

Câți bani au cheltuit partidele în primele două săptămâni de campanie pentru prezidențiale

Potrivit unui raport realizat de Expert Forum, competitorii electorali pentru alegerile prezidențiale au cheltuit 47 de milioane de lei în primele două săptămâni de campanie. Cea mai mare sumă, 37 de milioane de lei, a fost cheltuită de Partidul Social Democrat (PSD), în timp ce candidatul independent Mircea Geoană a cheltuit mai mult decât Uniunea Salvați România (USR).

  • Toți competitorii au cheltuit 47 de milioane de lei, din care PSD a înregistrat facturi de 37 de mil. lei, PNL 4,2 milioane de lei, AUR 1,87 mil. lei, Mircea Geoană de 1,61 mil lei, iar USR de 1,2 mil lei. Restul au cheltuit în total 1,1 mil lei.
  • Cel mai mult s-a cheltuit pentru servicii diverse, incluzând și vestimentație (33%), online (31%), radio/presă/tv (27%). 
  • La PSD aproape 33% din bani s-au cheltuit pe propagandă în mass media (12 mil. lei), iar 27% pe online (10 mil. lei).  Social democrații au cheltuit 11 milioane de lei pentru vestimentație.
  • PNL a cheltuit câte 700 de mii de lei pentru online și propagandă în mass media. PNL a cheltuit 1 milion de lei din subvenții către Kensington Communications SRL (probabil pentru consultanță). Încă 1,2 milioane de lei din subvenții au mers către Stage Expert SRL
  • Mircea Geoană a plătit 1,4 milioane de lei (87,69%) pentru campania online, către TV Buzău Trust Campus SRL, deținută de vicepreşedintele FC Gloria Buzău, care în 2023 figura ca împuternicit Pro România Buzău. Alți 130 mii de lei (8%) au mers către Alvi Print SRL, pentru tipărituri.
  • AUR a cheltuit 65% din bani pe campanii online (1,2 milioane de lei), pentru care a încheiat contracte cu trei dintre firmele cu care lucrează la parlamentare, la care se adaugă Follow Digital Solutions SRL. Aproape un sfert din bani – 493 mii lei – au mers la tipărituri și afișe, către DGI Multimedia Design SRL.
  • USR a plătit relativ puțin pe materiale electorale. Din totalul de 1,2 milioane de lei 812 mii de lei au fost alocați pentru sondaje (Atlasul Social SRL, Baobab Studio SRL și Insights Boutique SRL). Aproximativ câte 160 de lei au fost alocați pentru online și tipărituri.
  • Forța Dreptei a plătit doar pentru online, 330.000 lei, către Digidev Innotech SRL. Firma este deținută de Președinte Interimar Municipal Tineret Forța Dreptei Constanța și de președintele Organizației de Tineret Constanța a Forța Dreptei/vicepreședinte național în cadrul BPN Tineret/candidat la europarlamentare.

Calendarul alegerilor din 2024

Alegerile 2024 în România. Pentru prima oară, toate cele patru rânduri de alegeri au picat în același an. Alegerile locale și europarlamentare au avut deja loc, pe data de 9 iunie. Când sunt organizate alegerile parlamentare și alegerile prezidențiale?

Calendar alegeri 2024:

  • 9 iunie 2024 - alegeri locale și alegeri europarlamentare;
  • 24 noiembrie 2024 - alegeri prezidențiale, primul tur
  • 1 decembrie 2024 - alegeri parlamentare;
  • 8 decembrie 2024 -alegeri prezidențiale, al doilea tur.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE