Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Digitalizarea școlilor, mai mult pe hârtie. Predarea interactivă cu ajutorul tehnologiei, practicată prea puțin

Cu toate că în perioada pandemiei, școlile au fost digitalizate, în mare parte, acum calculatoarele, tablele smart, videoproiectoarele și tabletele, nu prea mai sunt utilizate. Chiar la orele de informatică, se predă teorie, care este scrisă cu markerul pe tabla normală. Asta pentru că  unii profesori, nu sunt pregătiți sau obișnuiți să predea interactiv cu ajutorul tehnologiei moderne sau aceasta nu mai funcționează corespunzător.

George Trifan, profesor: ”Depinde de școală, depinde de mediu, rural sau urban, depinde de cât de gospodar a fost primarul, cât de gospodar a fost directorul și cel mai important: nu e suficient să fie infrastructura, adică dotările pentru digitalizarea școlii, este nevoie și de personal dispus să folosească aceste dotări.”

Informatica, predată fără tehnologie

În perioada pandemiei s-a accelerat digitalizarea școlilor, ceea ce a creat și paradoxuri.

George Trifan, profesor: ”Gândiți-vă că sunt școli cu toaletă în curte care sunt complet digitalizate, un paradox. Însă, din păcate, acea digitalizare... părerea mea este că nu a avut efectele scontate.”

Una dintre materiile care ar trebui să fie predată doar digital este informatica. Dar situația din teritoriu este cu totul alta.

La Școala Gimnazială ”Ion Creangă” din Craiova, internetul se folosește doar pentru activitățile administrative. Chiar și singurul laborator de informatică a fost strâns, iar calculatoarele sunt ținute sub  o folie, și asta pentru a transforma spațiul rămas într-o simplă sală de clasă cu bănci, scaune și tablă. Încă mai există table pe care se scrie cu creta, iar mobilierul este vechi.

Marian Ene, directorul Școlii Gimnaziale Ion Creangă din Craiova: ”Sincer, deocamdată, nu prea suntem în trend. Internet avem pentru compartimentul secretariat, contabilitate, cabinet director. La Școala 38 am și acolo internet, există în clase. Laboratorul de informatică l-am transformat în sală de clasă, la fel și sala de sport în sala de clasă pentru a acoperi numărul de clase că să-și poată să-și efectueze cursurile în trei schimburi.”

Profesorii speră la digitalizarea școlilor

Nici în sălile de clasă de la Școala Gimnazială Anton Pann din Craiova nu prea se văd calculatoare sau table interactive. Cadrele didactice spun că există patru table interactive, dar nu sunt suficiente pentru cei peste 600 de elevi din școală.

Camelia Dumitrache, profesor Școala Gimnazială Anton Pann Craiova: ”Când profesorul consideră că este necesar se folosește de aceste instrumente digitale sau la solicitarea copiilor pentru că de multe ori copiii, să fim realiști, sunt mult mai deschiși la aceste sisteme digitale decât suntem noi. Ei învață descoperind. Foarte mulți dintre ei utilizând telefonul mobil, știu foarte multe aplicații și de multe ori vin ei cu aceste idei inovatoare. Doamna am descoperit această metodă, am descoperit această platformă, ce ziceți?”

Profesorii speră la o nouă digitalizare a școlilor, prin PNRR. Ministrul Educației a anunțat în vara acestui an că 5.600 de unități școlare vor fi finanțate prin PNRR pentru modernizare și digitalizare.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE