Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Elevii ar putea avea două materii noi. Digitalizarea și securitatea cibernetică vor putea fi studiate în școli

Alfabetizarea digitală va deveni o prioritate în România, transmit reprezentanții Guvernului. Programa școlară ar urma să fie actualizată prin amendamente depuse la noile Legi ale Educației. Planul arată bine pe hârtie, dar în realitate, la această oră elevii au cunoștințe mai bune decât majoritatea profesorilor în domeniul digital. Din acest motiv orele de TIC și Informatică se desfășoară acum cu dificultate.

Nivelul competențelor digitale crește în cazul unui tânăr, atunci când acesta petrece mai mult timp pe telefon sau tabletă, arată un studiu realizat în România. Dar asta numai dacă dispozitivele sunt folosite într-un mod folositor.

Nicoleta Deliu-Pașol - TikTok-ul nu este literație digitală. Cu asta trebuie să ne luptăm foarte mult în mentalitatea părinților. Chiar și în generația mea ni se pare că, ok, știu să stau pe Facebook. Știu să dau scroll pe TikTok. Mă pricep. Nu este așa.

Reprezentanții Ministerului Educației sunt de acord că ar trebui introduse noi materii care să-i ajute pe elevi să fie în pas cu ultimele trenduri. De asemenea, 100.000 de profesori vor fi instruiți în acest an să predea digital.

Bogdan Cristescu: „Întotdeauna profesorul știe mai puțin decât copilul. Vă dați seama că un coleg care intră cu această idee în minte și încearcă să facă ceva informatic, dacă el va sta cu apăsarea că acei copii știu mai mult și îl vor judeca, este cam dificil.”

Rareș Floroiu (Elev): „Asta m-aș bucura să văd și în școală. Poate chiar în ora de dirigenție, să punem puțin accentul pe bullying, pe informație digitală, securitatea în mediul online. Vorbim, au fost foarte multe campanii, dar după ce s-a terminat campania s-a lăsat mai moale.”

Digitalizarea și securitatea cibernetică ar putea deveni materii

Ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja, a anunțat că în noile Legi ale Educației ar putea fi introduse materii care vizează digitalizarea și securitatea cibernetică.

Sebastian Burduja: „În mod evident, nu suntem acolo unde ar trebui să fim din perspectiva competențelor digitale, şi asta creează, din perspectiva mea de economist, o problemă de competitivitate pentru noi. Nu avem cum să recuperăm decalajul față de Vest, dacă nu ne pregătim forța de muncă încă de pe băncile școlii, cu aceste competențe digitale.”

Studiile arată că un copil va avea competențe digitale mai reduse, dacă părinții nu se împacă bine cu tehnologia. De asemenea, cercetătorii spun că nivelul alfabetizării digitale crește în familiile care folosesc mai multe dispozitive inteligente.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE