Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Declin pe piața mașinilor electrice: Vânzările scad cu 37% din cauza tăierii subvențiilor și a costurilor ridicate

Piața mașinilor electrice noi a scăzut cu 37% în primele nouă luni ale anului. Mai exact, între ianuarie și septembrie 2024 s-au vândut peste 11.700 de mașini electrice.

În aceeași perioadă a anului în curs vânzările nu au depășit 7500 de unități.

Specialiștii spun că principala explicație pentru acest declin este reducerea subvenției acordate în programul Rabla Plus de la 10.000 de euro la 5.100 de euro.

Prețul acestor mașini, numărul limitat de stații de încărcare, precum și costul cu alimentarea fac, de asemenea, ca interesul pentru aceste vehicule să scadă.

Şefa ACEA: Trecerea de la motoarele cu ardere la vehiculele electrice necesită crearea unui lanţ valoric nou în Europa

Trecerea de la tehnologia motoarelor cu ardere internă la vehiculele electrice cu baterii reprezintă o transformare fără precedent care necesită crearea unui lanţ valoric complet nou în Europa, a declarat, joi, la Forumul Mobilităţii Sustenabile şi Accesibile, directoarea generală a Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), Sigrid de Vries.

"Reglementarea poate fi, într-adevăr, eficientă şi poate aduce beneficii întreprinderilor, creând condiţii de concurenţă echitabile sau consolidând şi aprofundând pieţele unice din Europa. Europa are nevoie de mult mai mult decât doar reglementare dacă doreşte să-şi păstreze locul ca lider în domeniul durabilităţii şi o regiune atractivă. Iar o trecere de la tehnologia motoarelor cu ardere în care Europa a fost în mod tradiţional lider la vehiculele electrice cu baterii reprezintă o transformare fără precedent care necesită crearea unui lanţ valoric complet nou (...) Legislaţia obligă să se producă şi să se comercializeze vehicule mai curate.

Avem nevoie de toate cele trei componente ale trinităţii de decarbonizare a automobilelor, dacă dorim ca Europa să-şi atingă obiectivele de sustenabilitate. Astăzi, cota de piaţă a vehiculelor electrice se situează la mai puţin de 15%, iar în faţa acestor noi date avem nevoie de acţiuni urgente", a spus de Vries.

Reprezentanta ACEA a punctat, totodată, faptul că, la nivel general, consumatorii sunt reticenţi faţă de trecerea la maşini electrice, descurajaţi printre altele şi de lipsa infrastructurii de încărcare.

"Consumatorii rămân, din păcate, reticenţi în a face schimbarea. Şi doar pentru a vă oferi un alt exemplu despre necesitatea infrastructurii de încărcare, atât de importantă pentru a crea încrederea consumatorilor, vedem că obiectivele infrastructurii de încărcare rămân cu adevărat în urmă şi nu oferă suficient pentru a susţine o piaţă sănătoasă.

Ţara mea, Ţările de Jos, are de aproape 52 de ori mai multe puncte de încărcare publice, comparativ cu România, care din păcate se află pe ultimul loc în UE şi asta nu ajută cu adevărat să progresezi într-un ritm egal în Europa", a explicat directoarea generală a ACEA.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE