Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Șeful VW sugerează că producătorii auto chinezi ar trebui să aibă facilități dacă investesc în UE

Uniunea Europeană ar trebui să ia în calcul ajustarea tarifelor vamale suplimentare pentru importul mașinilor electrice din China pentru a oferi facilități în cazul unor investiții realizate în Europa, a declarat directorul general al producătorului auto german Volkswagen, Oliver Blume, potrviti agenției Reuters, citată de Agerpres.

„În loc de taxe punitive, ar trebui să fie vorba de a oferi încredere între părţi pentru investiţii. Cei care investesc, creează locuri de muncă şi lucrează cu firmele locale ar trebui să aibă beneficii atunci când e vorba de taxe", a declarat şeful VW într-un interviu acordat publicaţiei Bild am Sonntag.

Germania s-a spus suprataxării mașinilor electrice din China

Germania, cea mai mare economie europeană, și producătorii auto germani s-au opus aplicării de taxe suplimentare pentru importarea de mașini electrice chinezești. Cu toate acestea, Comisia Europeană a anunţat vineri impunerea de tarife vamale suplimentare la importurile de vehicule electrice din China.

Tarifele vamale provizorii se vor aplica din 5 iulie celor trei producători chinezi: 17,4% pentru automobilele BYD, 19,9% pentru automobilele Geely şi de 37,6% pentru automobilele SAIC.

Prin aplicarea acestor tarife, producătorii auto chinezi ar urma să cheltuie militarde de euro pentru a aduce în UE. Suprataxa ar urma să fie valabilă în următorii cinci ani, începând din noiembrie 2024.

„În paralel, UE şi China continuă să facă eforturi susţinute pentru a explora o soluţie alternativă, care va trebui să fie pe deplin compatibilă cu reglementările Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC), să rezolve în mod adecvat subvenţionarea dăunătoare stabilită conform investigaţiei Comisiei Europene, să poată fi monitorizată şi pusă în aplicare", a anunțat vineri Comisia Europeană.

Șeful VW Volkswagen avertizează că și China ar putea lua măsuri

Există riscul ca eventualele măsuri de retorsiune ale Chinei să afecteze producătorii auto europeni, a avertizat Blume.

De altfel, Ministerul chinez al Comerţului a criticat hotărârea UE de a impune tarife vamale suplimentare la importurile de vehicule electrice din China, pe care o consideră „incorectă şi nerezonabilă”.

În schimb, Beijingul a menţinut ideea că cele două părţi încă pot „rezolva problema prin negocieri".

China se opune ferm proiectului final al UE

Consultările cu UE la nivelul echipelor tehnice continuă şi sunt programate să se reia luni, au informat autorităţile chineze.

„China se opune ferm proiectului final al UE, dar de asemenea constată determinarea politică a UE de a continua rezolvarea problemei prin negocieri", a precizat Ministerul Comerţului de la Beijing.

Instituţia chineză a sugerat ideea oferirii "unui angajament flexibil de preţ" - un preţ minim convenit al vehiculului importat - pentru a răspunde temerilor din Europe că vehicule electrice ieftine din China vor inunda piaţa europeană. Ministerul Comerţului şi-a exprimat speranţa că o astfel de abordare "va evita escaladarea fricţiunilor comerciale".

Instituţia dă asigurări că statul chinez va lua toate măsurile pentru a proteja interesele firmelor din China.

Decizia UE va afecta comerţul Chinei cu Europa, va întârzia pe continent tranziţia spre o energie sustenabilă şi va întârzia progresele în cadrul "eforturilor globale comune de a gestiona schimbările climatice", susţine Ministerul Comerţului de la Beijing.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE