Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Aplicația pentru revizuirea pensiilor, funcțională. A început procesul de revizuire a deciziilor de recalculare neemise sau cu erori

Pensionarii care nu au primit până acum deciziile de recalculare le vor avea până la finalul lunii octombrie.

Anunțul vine de la directorul executiv al Casei de Pensii Ilfov, în contextul în care astăzi a fost pusă în funcțiune aplicația informatică prin care deciziile de recalculare vor fi revizuite.

Este vorba, pe de-o parte, de aproximativ 170 de mii de decizii, care conțineau erori și care au fost oprite de casele județene de pensii înainte de a fi trimise prin Poștă beneficiarilor.

Pe de altă parte, operatorii caselor de pensii vor folosi aplicația pentru a revizui documentele în care pensionarii au semnalat erori, fie în calculul anilor de vechime, fie în cel al punctelor de stabilitate.

Casele de pensii au primit aplicația și estimează că în maximum o lună situația va fi remediată, iar dacă sumele sunt majorate în noile decizii, pensionarii vor primi diferența retroactiv.

Casa de Pensii din Bucureşti a emis decizii de recalculare pentru 470.000 de pensionari

Doar Casa de Pensii a Municipiului Bucureşti (CPMB) a emis decizii de recalculare a pensiilor conform Legii 360/2023 pentru 470.833 de pensionari, reprezentând toţi beneficiarii, conform datelor prezentate vineri de Angela Lazăr, director executiv adjunct la Casa de Pensii a Municipiului Bucureşti (CPMB), în cadrul unei conferinţe de presă."La nivelul Casa de Pensii a Municipiului Bucureşti (CPMB) au fost recalculate, începând cu 1 septembrie 2024, un număr de 470.000 de decizii.

Precizăm că în situaţia în care au fost pensionari care au constatat o scădere a cuantumului pensiilor începând cu 1 septembrie în această categorie intră pensionarii care au realizat stagii de cotizare mai mici de 25 de ani şi nu au beneficiat de puncte de stabilitate, precum şi cei care beneficiază de indemnizaţii sociale.

Odată cu începerea distribuirii deciziilor de pensie de către Compania Naţională Poşta Română în cadrul fiecărei case locale de pensii au fost deschise ghişee suplimentare pentru relaţii cu publicul, au fost alocaţi funcţionari suplimentari, care să asigure relaţiile cu publicul şi aşa cum aţi constatat şi dumneavoastră pe holurile instituţiilor noastre au fost alocaţi o serie de funcţionari din cadrul Serviciilor Stabiliri Pensii pentru a răspunde întrebărilor şi a clarifica o serie de situaţii referitoare la recalcularea pensiilor conform Legii 360", a spus Angela Lazăr.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE