Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Topul traseelor de făcut cu trenul prin Europa, în 2023. Cât costă un bilet și ce legături se fac între țări

Pe măsură ce călătoriile fără zboruri iau amploare, călătoriile europene cu trenul au renăscut. Schimbarea modului în care călătoriți este una dintre cele mai bune modalități de a reduce emisiile de carbon.

Potrivit Eurostar, zborul de la Londra la Paris emite de 14 ori mai mult CO2 decât călătoria cu trenul.

Din fericire, țările din UE investesc în căi ferate care oferă conexiuni mai bune – și mai rapide – decât oricând. De la trenuri de noapte cu buget redus până la șine de cross-country, iată toate cele mai recente rute feroviare europene .

Austria

De la Viena la Paris cu Nightjet

Firma națională de căi ferate austriacă ÖBB a lansat pioniera renașterii trenurilor de dormit în Europa cu „NightJet” din 2016. La sfârșitul anului 2021, a lansat o nouă rută între Viena și Paris prin Salzburg și München.

Călătoria durează 14 ore și are loc de trei ori pe săptămână în ambele sensuri, cu prețuri de la aproximativ 30 EUR și ajung până la 120 EUR și mai mult pentru un compartiment privat.

În vara anului 2023, Nightjet va lansa trenuri de nouă generație care rivalizează în confort cu zborurile de primă clasă. Așteptați-vă la stații de încărcare wireless, wifi gratuit, depozitare pentru biciclete și echipamente pentru sporturi de zăpadă și compartimente private cu propriile dușuri și toalete.

De la Viena la Genova și La Spezia cu Nightjet

Noul orar al Nightjet din 2023 spune că serviciul său Viena/Munchen către Milano va fi extins la Genova și La Spezia în Italia. De aici, pasagerii pot lua trenuri către Monaco, Nisa și Cinque Terre.

Belgia

De la Bruxelles la Berlin cu European Sleeper (din 2023)

European Sleeper, o cooperativă socială belgiano-olandeză, este aproape gata să-și lanseze prima rută, care va lega Bruxelles-ul de Berlin prin Amsterdam.

În cele din urmă, va merge până la Praga, deși această etapă a călătoriei nu este programată să fie operațională până în 2024.

Republica Cehă

De la Praga la Zurich, cu ČD

În decembrie 2022, operatorul feroviar național din Republica Cehă České dráhy (ČD) a lansat un nou serviciu de traverse care leagă Praga de Zurich, cu opriri la Frankfurt și Basel pe parcurs.

Călătoria peste noapte , o revigorare a unui serviciu care s-a închis în 2017, va dura puțin mai puțin de 14 ore. Călătorii vor avea o serie de opțiuni de tarife diferite, de la cupețe cu șase paturi la compartimente de dormit de lux cu toalete și dușuri private.

Biletele pentru o cușetă într-o cupetă cu șase paturi încep de la 49,90 EUR.

Franţa

De la Paris la Madrid cu Trenitalia (sfârșitul anului 2024)

În decembrie 2022, FS Italiane Group - proprietarul căii ferate naționale de stat Trenitalia - a anunțat planuri pentru o nouă conexiune cu trenul Frecciarossa de mare viteză între Paris și Madrid.

Noul tren va face legătura între Paris și Barcelona, ​​unde serviciul existent de mare viteză circulă deja către capitala Spaniei. Se preconizează că va fi lansat la sfârșitul anului 2024, cu indicii că alte servicii ar putea conecta Madrid cu Italia prin Franța.

Germania

De la Berlin la Stockholm cu Snälltåget

Compania de căi ferate suedeză Snälltåget și-a redirecționat serviciul feroviar de la Berlin la Malmö prin Hamburg și Danemarca, extinzându-l în același timp până la Stockholm. Călătoria completă durează puțin mai puțin de 17 ore, cu prețuri pentru serviciul direct de la aproximativ 50 EUR.

De la Munchen la Genova și La Spezia cu Nightjet

Noul orar al Nightjet din 2023 spune linia Viena/Munchen către Milano va fi extins la Genova și La Spezia în Italia. De aici, este posibilă călătoria către Monaco, Nisa și Cinque Terre.

De la Stuttgart la Zagreb și Rijeka cu Nightjet și EuroNight

În noul său orar din 2023, NightJet și-a extins serviciul de noapte de la Munchen la Veneția, Ljubljana și Zagreb până în Stuttgart, Germania.

În mod sezonier, traseul se va desfășura și către orașul de coastă croat Rijeka, cu o durată totală de călătorie de aproximativ 15 ore.

Nightjet către Veneția călătorește prin Munchen, Salzburg și Treviso, în timp ce serviciul către capitalele croate și slovene este gestionat de Croatian Railways HŽ și Slovenian Railways SŽ sub EuroNight al ÖBB.

Italia

De la Genova la Napoli cu NTV Italo

La sfârșitul anului 2021, compania italiană de cale ferată de mare viteză NTV Italo a lansat un serviciu Genova care leagă orașul-port anterior slab conectat din nord-vestul Italiei de sudul țării.

Călătoria de la Genova la Napoli durează puțin mai puțin de șapte ore și costă de la aproximativ 80 EUR dus-întors.

Milano la Paris cu Frecciarossa

Tot la sfârșitul anului 2021, Frecciarossa - brațul de mare viteză al operatorului național de tren italian Trenitalia - a lansat un nou tren elegant între Milano și Paris.

Mai rapid și mai luxos decât serviciile anterioare pe această rută, trenul durează puțin mai puțin de șapte ore. Biletele sunt la fel de ieftine ca 29 EUR - deși profitați de un tarif „executiv” pentru a călători într-un fotoliu confortabil.

Portugalia

Porto la Lisabona și Vigo cu rețeaua feroviară iberică de mare viteză (construcție începând din 2024)

Portugalia a aprobat planuri pentru o linie feroviară de mare viteză între Lisabona, Porto și Vigo. Va face parte din rețeaua feroviară iberică mai largă de mare viteză, care va uni țara și o va conecta cu Spania.

În prezent, durează aproape trei ore pentru a călători cu trenul între Porto și Lisabona . Noua legătură feroviară va reduce durata călătoriei la doar 1 oră și 15 minute. În cele din urmă, noua linie va conecta orașele portugheze cu Vigo din Spania.

Olanda

De la Amsterdam la Austria cu Ski Express de la TUI (decembrie 2022)

Iubitorii sporturilor de zăpadă se pregătesc pentru lansarea unui nou tren peste noapte între Amsterdam și unele dintre cele mai mari stațiuni de schi din Austria.

„ Ski Express ” de la TUI va pleca din Amsterdam în fiecare vineri seara între 23 decembrie și 31 martie. După părăsirea capitalei Olandei la ora 17:30, serviciul se va opri la Utrecht, apoi va continua direct spre Austria.

De la Amsterdam la Zurich cu Nightjet

Pionierul trenului de noapte condus de Austria, NightJet, a lansat o rută între Amsterdam și Zurich la sfârșitul anului 2021. Pleacă la 20:30 și sosește la 8:05.

Opțiunile de dormit variază de la cupețe (de la aproximativ 60 EUR) la cabine de dormit (de la aproximativ 120 EUR).

Spania

De la Madrid la Alicante și Valencia cu Ouigo

În noiembrie 2022, Ouigo, deținut de SNCF, a lansat o nouă rută de mare viteză între Madrid și Valencia. În curând va rula și spre Alicante. Biletele vor avea inițial un preț de 9 EUR pentru un singur sens cu un bagaj, dar vor costa aproximativ 30 EUR după perioada de lansare.

În 2023, Ouigo plănuiește să-și extindă serviciul pentru a ajunge la Cordoba, Sevilla, Malaga și Costa del Sol.

De la Barcelona spre Madrid cu Iryo

Călătoria între capitala Spaniei și orașul său turistic de top a devenit mai rapidă și mai ieftină în noiembrie 2022 cu acest nou serviciu feroviar de mare viteză de la Iryo.

Iryo - un hibrid dintre compania aeriană spaniolă Air Nostrum și compania feroviară italiană Trenitalia - operează zilnic 16 trenuri dus-întors între Barcelona și Madrid, cu o durată de doar 2,5 ore pe sens și costând doar 18 EUR.

Slovenia

De la Ljubljana la Budapesta cu Căile Ferate Ungare

Lansat în decembrie 2021, trenul Căilor Ferate Ungare din Ljubljana, Slovenia, până în Budapesta, Ungaria trece prin Graz în Austria pentru o călătorie pitorească. Călătoria durează 7,5 ore, iar trenurile pleacă la 5:05 și 9:35, începând de la 16 EUR pe sens.

Suedia

De la Stockholm la Hamburg cu SJ EuroNight

Lansat în septembrie 2022, trenul de noapte Stockholm Central către Hamburg-Altona este alimentat de energie regenerabilă. Pleacă zilnic la 17.30 și ajunge la 6.30, trecând prin Copenhaga.

Cea mai ieftină opțiune este un loc de (de la 25 EUR). Un pat într-un compartiment comun începe de la 45 EUR, în timp ce un compartiment privat pentru două persoane cu chiuvetă începe de la 165 EUR. Compartimentele private pentru una până la trei persoane au propriul duș, toaletă și mic dejun, iar prețurile începde la aproximativ 205 EUR. Sunt disponibile și compartimente de tren care acceptă animale de companie.

În combinație cu serviciile Eurostar și Deutsche Bahn existente, serviciul poate fi folosit și pentru a călători de la Londra la Stockholm în mai puțin de 24 de ore.

Elveţia

Zurich la Roma cu Nightjet (decembrie 2022)

Într-o conferință de presă din 2020, Nightjet a anunțat că va lansa un nou tren de noapte între Zurich și Roma, în iarna anului 2022. Rămâne de văzut dacă planurile vor merge înainte conform programului. În prezent, singurele rute Roma ale operatorului includ Viena, Salzburg, Villach și Munchen.

Regatul Unit

De la Londra la Bordeaux cu Eurostar (poate în 2027)

Directorii Eurotunnel au sugerat planuri pentru o rută Londra - Bordeaux, pe care își propun să o lanseze în următorii cinci ani. Ei speră că noua infrastructură va încuraja utilizatorii de avioane private să viziteze Coasta de Azur.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE