Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

România pierde trenul. Vagoane modernizate pe bani europeni

De ani de zile călătorim pe calea ferată cu trenuri cărora le-ar sta mai bine într-un muzeu. Aproape 140 de vagoane ale CFR, vechi de zeci de ani, vor fi modernizate cu bani din PNRR. Lucrările se desfășoară în Atelierele CFR Grivița, iar după modernizare, vagoanele ar urma să arate ca cele din țările civilizate. Vedeți acum un fragment din următorul episod al campaniei Euronews „România pierde trenul”.

Cristian Popa, jurnalist Euronews: „Bun venit la Atelierele de la Grivița, locul unde vagoanele vechi, cu multe probleme, așa cum le știm, își schimbă cel puțin fața. Dintr-un vagon vechi ar trebui să iasă un vagon modernizat. Cel puțin, cei de CFR spun că după o lună și jumătate, chiar două luni, timp de lucru, un astfel de vagon, care și-a consumat perioada de viață, ar putea să revină din nou pe șină, vopsit, aranjat, modernizat, cu o altă față.”

În vagoanele astfel reabilitate, călătorii ar putea chiar scăpa de haosul provocat de lipsa sistemelor de climatizare care să facă față temperaturilor mari din timpul verii.

Discuție reporter – angajat CFR:

Angajat CFR: Se fac conexiunile între vagon și tablou. Toate conexiunile, inclusiv cabluri de internet, cabluri de afișare, instalația de iluminat.

Reporter: Căldură?

Angajat CFR: Căldură, tot. Totul e cuplat aici, un calculator general la căldură.

Reporter: Care e?

Angajat CFR: Uitați-l aici.

Reporter: Și de acolo se poate direcționa?

Angajat CFR: El controlează toată instalația de climatizare, inclusiv căldură și aer rece. Ventilație, încălzire și aer rece. Lucrează în parametri, în funcție de sondele de temperatură. Și reglează temperatura în funcție de cerințe.

Reporter: E o problemă mare, trebuie atenție.

Un vagon european

Dan Băiașu, director tehnic Atelierele CFR Grivița: „E un vagon european, ca să zicem așa. Un vagon nou, în ziua de azi, este peste două milioane de euro, iar un asemenea vagon costă ceva mai puțin de jumătate din unul nou, iar durata de viață este de minimum 18 ani.”

Cât costă modernizarea celor 139 de vagoane și dacă acest proiect e suficient pentru schimbarea la față a sistemului feroviar, vedeți în următorul episod din campania Euronews „România pierde trenul”.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE