Până la sfârșitul anului 2023, Meta va dubla cantitatea de conținut de la conturile recomandate, pe care oamenii le văd în timp ce folosesc Instagram și Facebook, conform lui Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta. El a spus că astfel de recomandări reprezintă în prezent aproximativ 15% din conținutul de pe Facebook, iar procentul este deja mai mare pe Instagram, relatează TheVerge.
Algoritmii TikTok, sursă de inspirație
Acest impuls, pe care Zuckerberg îl numește construirea „Motorului de descoperire”, reprezintă o schimbare radicală față de accentul istoric al Facebook și Instagram în afișarea postărilor de la conturile pe care utilizatorii deja le urmăresc sau din lista acestora de prieteni. Schimbarea este menită să concureze cu utilizarea intensă a inteligenței artificiale de către TikTok pentru a oferi videoclipuri indiferent de unde provin. Această abordare a transformat rapid TikTok într-una dintre cele mai utilizate aplicații din lume.
În timpul teleconferinței de miercuri cu privire la câștigurile Meta pentru al doilea trimestru, Zuckerberg a explicat că Meta va folosi inteligența artificială pentru a recomanda tot conținutul pe care oamenii îl distribuie public pe serviciul său, cum ar fi linkuri sau fotografii.
Ultima mare schimbare a Facebook în modul în care recomandă conținutul a avut loc în 2018, când Zuckerberg a anunțat o strategie axată pe încurajarea „interacțiunilor sociale semnificative” (MSI) între prieteni în News Feed. Când a fost introdusă, Zuckerberg a prezis că va duce la o scădere a timpului petrecut pe rețeaua socială, dar îi va face pe utilizatori să se simtă mai bine.
„Cercetările arată că, atunci când folosim social media pentru a ne conecta cu persoanele la care ținem, acest lucru poate fi bun pentru bunăstarea noastră. Pe de altă parte, citirea pasivă de articole sau vizionarea de videoclipuri - chiar dacă sunt distractive sau informative, poate să nu fie la fel de bună,” a declarat Zuckerberg.