O petiție pentru „a face Instagram să redevină Instagram” și pentru a opri platforma să „încerce să fie ca TikTok” a fost semnată de aproape 150.000 de utilizatori.
În ultimele luni, utilizatorii s-au plâns că nu mai pot vedea postările prietenilor lor, fiind în același timp scufundați de reclame și conținut sugerat.
Mulți sunt nostalgici după vremurile în care feedurile lor de pe Instagram nu erau acaparate de Reels, funcția de videoclipuri scurte a aplicației, asemănătoare cu TikTok.
Videoclipurile pe Instagram au apărut în 2013
Instagram a luat naștere în 2010 ca o platformă de socializare unde puteai împărtăși cu prietenii fotografii. A fost achiziționată în 2012 de către Mark Zuckerberg.
La numai un an de la preluarea companiei, aplicația a introdus postările video.
Acum, platforma oferă posibilitatea de a partaja Stories, IGTV, Lives și Reels, iar feedurile utilizatorilor au fost recent copleșite de sugestii de reels de la profiluri pe care nici măcar nu le urmăresc, ceea ce face ca Instagram să semene puțin cu TikTok.
Un nou Instagram, axat pe video
În luna mai, Adam Mosseri, șeful Instagram, a postat un videoclip pe Twitter în care spunea că aplicația testează modificări ale feedului pentru a reflecta importanța pe care o vor avea videoclipurile în viitorul platformei.
„Mutăm Instagram într-un loc în care videoclipurile reprezintă o parte mai mare din experiența de acasă”, a spus Mosseri.
📣 Testing Feed Changes 📣
— Adam Mosseri (@mosseri) May 3, 2022
We’re testing a new, immersive viewing experience in the main Home feed.
If you’re in the test, check it out and let me know what you think. 👇🏼 pic.twitter.com/dmM5RzpicQ
Săptămâna trecută, Mosseri a anunțat din nou noi actualizări, de data aceasta pentru funcția Reel a Instagram.
📣 Reels Updates 📣
— Adam Mosseri (@mosseri) July 21, 2022
We’re announcing new features making it easier and more fun to collaborate, create and share Reels. These updates include:
- Reels Video Merge
- Reels Templates
- Remix Improvements
- Dual Camera
Check them out and let me know what you think 👇🏼 pic.twitter.com/XZUiqmANSX
Compania spune că aceste schimbări au avut succes, 91% dintre utilizatorii care au răspuns la un sondaj al companiei spunând că urmăresc videoclipuri pe platformă în fiecare zi.
Acțiunile companiei au crescut și ele pe piețe după aceste actualizări.
Însă sunt și utilizatori nemulțumiți
„Noi, oamenii, declarăm că asta este ceea ce ne dorim: ADUCEȚI ÎNAPOI FEEDUL CRONOLOGIC!”, se arată în petiția de pe Change.org, creată de utilizatorul Tati Bruening, pe 23 iulie. În doar trei zile, petiția a primit deja aproape 150.000 de semnături. Numărul o face una dintre cele mai semnate petiții lansate vreodată pe Change.org.
„NU MAI ÎNCERCAȚI SĂ FIȚI TIKTOK! Avem TikTok cu un motiv și, să recunoaștem, singurele videoclipuri încărcate sunt TikTok-uri reciclate și conținuturi pe care lumea le-a văzut deja”, continuă petiția.
Bruening îi cere Instagram să readucă „un algoritm care favorizează fotografiile”, pe care se axa Instagram înainte ca aplicația să își redirecționeze atenția asupra videoclipurilor.
„Voi fi sincer. Cred din ce în ce mai mult că Instagram va deveni (n.red. o platformă pentru) video", a spus Mosseri într-un videoclip adresat utilizatorilor.
Nu doar simplii utilizatori sunt nemulțumiți
Mulți creatori de conținut, proprietari de magazine online și fotografi se plâng de faptul că Instagram și-a abandonat funcția de bază: partajarea de imagini.
Nici experții în marketing și social media nu sunt mulțumiți, căci materialele video au un preț mai mare și necesită mai mult timp pentru a fi realizate.