Încă de la începutul acestei săptămâni, Elon Musk a luat cu asalt noua sa jucărie - platforma Twitter. Printre postări, a atras atenția cea în care și-a întrebat urmăritorii dacă ar trebui „să aducă înapoi Vine?”. Aproape o jumătate de milion de voturi mai târziu, majoritatea utilizatorilor a votat „DA”.
Dezvoltată independent, dar cumpărată și lansată de Twitter în 2013, Vine a fost o platformă video de format scurt: clipuri de șase secunde în buclă. În ciuda faptului că a strâns 200 de milioane de utilizatori în viața sa relativ scurtă, aplicația a fost eliminată de platforma-mamă adoptivă în 2016.
Deși nimeni nu a avansat vreodată motivele care dus la închiderea bruscă a Vine, în aceeași zi în care a fost anunțată, Twitter și-a redus personalul cu 9%. Iată deci, că, în sens invers, la doar câteva zile după ce a concediat întregul consiliu administrativ al Twitter, noul proprietar, Elon Musk, vrea să resusciteze aplicația.
De ce vrea Elon Musk să readucă Vine?
Dincolo de tweet, Musk nu a confirmat încă nimic. Presa de specialitate marșază pe ideea că, prin Vine, Twitter ar încerca să își ducă utilizatorii și conținutul în zona în care TikTok performează la un nivel amețitor.
Nu vorbim despre o abordare originală în tech. Atunci când Instagram a experimentat, în luna iulie, prioritizarea conținutului video în detrimentul fotografiilor, modificările au stârnit o reacție masivă care a determinat rapid platforma să renunțe la teste.
„Nu este prima dată când marile companii fac schimbări care au înfuriat mulți utilizatori”, a declarat Yael Bar tur, consultant în domeniul social media, pentru Euronews Next, atunci când schimbările asemănătoare cu cele din TikTok au devenit evidente.
Bring back Vine?
— Elon Musk (@elonmusk) October 31, 2022
Twitter, concurență pentru OnlyFans în zona de video pentru adulți?
Sună ciudat, dar este întrebarea pe care presa de peste Ocean și-o adresează, în ultimele 24 de ore. Twitter ar lucra la o zonă de conținut video plătit, pe platformă - care, așa cum îi spune și numele, le-ar permite utilizatorilor să ceară bani și să ofere acces la clipuri, conform Washington Post.
Jurnaliștii au intrat în posesia unui schimb de mail-uri din interiorul companiei. S-au ferit să facă referințe, însă odată publică, informația a fost preluată de toată media din America. Invariabil, a răsărit comparația cu OnlyFans, așa cum scrie, de exemplu, Gizmodo.
Celebra platformă a încasat, în 2021, aproape 5 miliarde de dolari de la utilizatorii săi, conform The Guardian. Profitul net, peste 400 de milioane de dolari, potrivit aceleiași surse, s-a dus în conturile unicului acționar: Leonid Radvisnky, un om de afaceri ucraineano-american.
Twitter, în era Elon Musk
În 2020, TikTok a devenit cea mai utilizată platformă socială, cu două miliarde de descărcări la nivel mondial - de 10 ori mai mult decât Vine la apogeul său. Acum, Meta, Twitter și alții se străduiesc să concureze în cele din urmă cu imperiul TikTok, care se mișcă rapid, evoluează mereu și pare de neatins.
Pentru Musk, relansarea unei aplicații video pe scurt deja bine cunoscute pare a fi următorul pas logic dacă vrea să își mențină utilizatorii mulțumiți și să facă achiziția sa de 44 de miliarde de dolari să fie rentabilă.
În mai puțin de o săptămână de când Musk a preluat Twitter, el a anunțat deja că societatea va începe să taxeze utilizatorii pentru marcajul albastru.
În ofertele sale inițiale pentru platformă, acesta a precizat clar că, sub conducerea sa, publicitatea va contribui cu mai puțin de 50% din venituri - spre deosebire de cele 90% pe care le reprezintă în prezent.