Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

20 de locomotive CFR vor primi un sistem de propulsie cu baterii, în locul celui vechi, pe motorină

Zeci de locomotive CFR care ar fi ajuns la fier vechi vor primi o nouă viață. În cadrul unui proiect finanțat cu bani din PNRR, în primă fază, 20 de locomotive vor primi un sistem de propulsie cu baterii, în locul celui vechi, care folosește motorină. Autoritățile spun că transformarea locomotivelor va duce și la scăderea poluării în zona depourilor. În plus, ar însemna și o economie la buget.

CFR va avea locomotive pe baterii. Următorul episod al campaniei Euronews ”România pierde trenul”

Cristian Popa, jurnalist Euronews: ”În mod normal, locomotiva asta ar fi ajuns la fier vechi. 70 de tone ar fi însemnat ceva bani. Doar că, cu puțină inteligență și cu tehnologie din viitor, locomotiva se poate transforma într-o locomotivă total nepoluantă, într-o locomotivă pe baterii”.

Cu ajutorul unui sistem brevetat de o companie privată din Constanța, zeci de locomotive CFR vor fi transformate și, în loc de combustibil, vor putea funcționa pe baterii.

Discuție reporter - Alex Străinu, director companie de reparații feroviare:

”Să-ți arăt compartimentul de baterii, o să pot să ți-l arăt așa, un pic, de la intrare, fiindcă înăuntru e tensiune foarte mare. Ca idee, sunt mai multe pack-uri. Putem să și intrăm, doar că trebuie să avem foarte mare grijă. Poate fi pericol, da. Acum nu, că este curentul dat jos. Sunt 16 pack-uri a câte 16 acumulatori fiecare. Acestea toate asigură energia necesară pentru a alimenta motorul electric și a se deplasa.

Cât timp? Ce autonomie au?

Sunt mai multe aplicații, locomotivele electrice pe acumulatori sunt folosite de către clienții noștri în mai multe aplicații, mă refer la anumite fronturi de încărcare. Poți avea o autonomie între 6 și 12 ore. Depinde de tonajul pe care vrei să-l remorchezi, depinde de viteza cu care te deplasezi și, bineînțeles, de declivitate, de rampa pe care urci. Clienții noștri au aplicații unde le pot folosi timp de 6 ore de manevre efectiv și avem și clienți care utilizează 12 ore. O frumusețe a sistemului de pe locomotive este că se recuperează energia, prin frânare sau prin coborâre, e ceva similar cu mașinile electrice”.

Cu bani din PNRR, CFR va implementa sistemul de baterii pe 20 de locomotive care, apoi, vor fi folosite pentru manevre în depouri.

Ștefan Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară: ”Avantajul imens pe care îl are atât pentru calea ferată, cât și pentru cei care locuiesc în apropierea depourilor, este faptul că dispare consumul de motorină, ceea ce se traduce, o dată, prin economii financiare”.

În plus, dispariția sistemului bazat pe combustibil înseamnă și mai puțină poluare în zonele în care vor acționa aceste locomotive. Cât investește CFR în bateriile care transformă locomotivele vechi, aflați în următorul episod din campania Euronews ”România pierde trenul”.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE