Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Trenuri noi, obiceiuri vechi. Unul dintre noile trenuri de la Alstom a fost lovit cu pietre când circula cu viteză mare

Noile trenuri mult așteptate de la Alstom, nici nu au trecut încă de perioada de testare în vederea omologarii că au și fost lovite cu pietre, zgâriate, iar geamurile au fost sparte. Incidentul s-a petrecut în timp ce trenul rula cu viteză mare, fiind în faza de testare. Deocamdată oficialii au o evaluare a pagubelor în calcul, dar dincolo de suma pagubei rămâne un obicei extrem de întâlnit și de periculos pentru care pare că nu există leac.

Nu mica le-a fost surpriza angajaților când trenul cel nou, aflat în faza de testare în vederea omologării a ajuns în depou. Trenul arăta de parcă a trecut printr-o zonă de război.

După câteva luni de la începutul testării, efectele sunt deja vizibile. Pe noua garnitură se observă o dungă, cauzată de vegetație, iar mai departe se pot vedea punctele de impact – 20 în total, inclusiv pe geam, unde pietrele au lovit trenul. 

Pentru angajații companiei din străinătate, evenimentul este unul cel puțin inexplicabil.

Cristi Popa, reporter Euronews: „Voi aveți astfel de probleme în țara voastră?” 

Angajat: „Nu este deloc un lucru bun, nu știu de ce fac acest lucru, arată o lipsă de respect.”

Gabriel Stanciu, director General Alstom: „Ambianță tren nou avariat. Nu știu cum se poate rezolva, ține de gradul de civilizație al oamenilor. Presupun că sunt niște copii teribiliști, nu-mi imaginez că un om matur poate să facă așa ceva. Cert este că fiecare eveniment de acest gen induce timpi suplimentari plus pagube materiale. E păcat, România se află în prim program de echipare, primul cu trenuri electrice din istoria României, cel mai mare.”

De astfel de probleme spun că au parte și angajații CFR Călători care se întorc aproape în fiecare zi cu vagoane sau locomotive avariate de cei care arunca cu pietre.

Petre Ivănuș, responsabil: „Suntem în plin proces de evaluare a pagubelor care sunt considerabile, procesul este minuțios, este lovit în zeci de puncte. Un lucru neplăcut, suntem în perioada de probe și nici nu am intrat cu trenul în serviciul comercial. Dacă s-a întâmplat în această fază nici nu vreau să mă gândesc ce se va întâmpla când va fi cu călători.”

Noul tren electric este așteptat de peste 20 de ani, când România cumpara ultima oară vestitele Săgeți Albastre. Acum, România a cumpărat 37 de rame, două dintre ele sunt de aproape un an în faza de testare și omologare. Oficialii spun că cel mai probabil o să putem circula cu o astfel de garnitură cel mai târziu în această iarnă.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE