TikTok a crescut numărul de persoane care îi moderează conținutul în UE, la 6.354 în prima jumătate a acestui an - de la.6 287 în perioada octombrie-decembrie 2023, au declarat reprezentanții platformei în ultimul său raport de transparență Digital Services Act (DSA).
Cu toate acestea, raportul arată că TikTok nu are încă moderatori dedicați limbilor malteză și irlandeză, deși susține că are „capacități lingvistice care acoperă cel puțin o limbă oficială pentru fiecare dintre cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, în conformitate cu perioadele de raportare anterioare”.
Limbile UE mai puțin vorbite care au mai puțini moderatori de conținut TikTok includ estona (cu șase persoane), croata (cu opt, care sunt, de asemenea, însărcinați să analizeze postările în sârbă), letona și lituaniana, cu câte zece.
În schimb, platforma are acum aproximativ 1.498 de moderatori de conținut în limba engleză, care au fost reduși semnificativ de la 2 334 în perioada de raportare anterioară. Al doilea grup ca mărime este franceza, cu 634 de moderatori (650 în perioada anterioară), urmată de germană, cu 597, în scădere de la 837 anul trecut.
Moderarea conținutului se face automat
Moderarea conținutului TikTok se face automat în mod implicit, iar în cazul în care sistemul detectează o încălcare, moderarea umană poate contribui la îmbunătățirea instrumentelor de învățare automată ale platformei prin furnizarea de feedback, precum și prin oferirea de context și nuanțe suplimentare, se arată în raport.
„Unele dintre problemele care apar pe platformă sunt foarte localizate din punct de vedere lingvistic și regional, ceea ce necesită cunoștințe aprofundate și conștientizarea nuanțelor, termenilor și contextului cultural relevant”, a adăugat raportul.
În total, platforma a declarat că a eliminat în mod proactiv aproximativ 19 milioane de elemente care nu erau în conformitate cu politicile sale și că rata de acuratețe a tehnologiilor sale automate de moderare pentru videoclipuri și anunțuri a fost de 99,1%.
Acesta este cel de-al treilea raport DSA pe care platforma l-a prezentat în conformitate cu obligațiile sale DSA, care s-au aplicat primului lot de platforme online foarte mari (VLOP) începând cu luna august a anului trecut. Comisia a identificat acum 25 dintre aceste VLOPS, inclusiv X, Facebook și piețele Amazon și Shein, pentru că au atins pragul de 45 de milioane de utilizatori lunari în medie în UE.
TikTok a declarat că are mai mult de un miliard de utilizatori în întreaga lume, inclusiv 150 de milioane de persoane în UE.