Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Compania care a dezvoltat TikTok are o nouă aplicație. Tot ce trebuie să știi despre Lemon8

În timp ce legislatorii dezbat dacă să interzică TikTok la nivelul Statelor Unite ale Americii, compania mamă chineză a introdus o nouă aplicație care are deja succes. Aplicația, numită Lemon8, este posibil să se confrunte cu aceeași examinare ca și TikTok, care a fost urmărită de afirmațiile conform cărora guvernul chinez poate accesa datele utilizatorilor din SUA sau poate difuza informații false pe platformă.

TikTok susține că acest lucru nu s-a întâmplat. Și încearcă să convingă legislatorii că poate păstra datele utilizatorilor în siguranță. Între timp, ByteDance își continuă planurile de extindere. Iată ce trebuie să știți despre noua aplicație a companiei.

Ce este Lemon8?

Lemon8 este o aplicație bazată pe fotografii care seamănă cu un amestec de Instagram și Pinterest și este presărată cu videoclipuri care seamănă cu cele postate pe TikTok.

La fel ca TikTok, feed-ul principal al Lemon8 are o secțiune "Following", care le permite utilizatorilor să se uite la conținutul creatorilor pe care îi urmăresc, precum și o secțiune "For You", care recomandă alte postări. De asemenea, segmentează postările în diferite categorii, cum ar fi moda, frumusețea și mâncarea, și le permite utilizatorilor să exploreze conținutul în alte moduri.

La fel ca TikTok și alte site-uri de socializare, Lemon8 colectează date despre utilizator, cum ar fi adresa IP, istoricul de navigare, identificatorii dispozitivului și alte informații.

Atât în magazinele de aplicații Apple, cât și în Google Play, proprietarul său este Heliophilia Pte. Ltd., o companie cu sediul în Singapore care are aceeași adresă cu ByteDance și TikTok.

Cât de popular este?

Lemon8 a fost lansat pentru prima dată pe piețele asiatice în 2020 și a făcut deja progrese în țări precum Thailanda și Japonia, cu aproximativ 7,4 milioane și, respectiv, 5 milioane de descărcări, potrivit companiei de analiză a aplicațiilor data.ai.

A fost introdusă în SUA în luna februarie, dar a devenit populară atunci când organizațiile media au început să acorde o atenție sporită și unii influenceri TikTok au început să o promoveze.

Începând de duminică, aplicația avea 290.000 de descărcări în SUA, dintre care marea majoritate au avut loc la sfârșitul lunii martie, potrivit data.ai. De asemenea, este listată ca fiind una dintre cele mai populare aplicații din magazinul de aplicații al Apple.

Ce a spus ByteDance despre aplicație?

ByteDance nu a răspuns la o solicitare de interviu cu privire la modul în care intenționează să dezvolte Lemon8. Dar consilierul general al companiei, Erich Andersen, a menționat într-un interviu acordat Associated Press la o conferință despre securitatea cibernetică de săptămâna trecută că va continua să dezvolte aplicația.

"Evident, vom face tot ce putem cu aplicația Lemon8 pentru a respecta legislația americană și pentru a ne asigura că facem ceea ce trebuie aici", a declarat Andersen, care este și consilierul general al TikTok. "Dar cred că mai avem un drum lung de parcurs cu această aplicație - este destul de mult în faza de început."

Ca parte a acestei activități, ByteDance caută deja candidați pentru câteva roluri în SUA care vor ajuta la creșterea parteneriatelor aplicației cu influenceri în domeniul frumuseții, al alimentației, al sănătății și al altor subiecte.

CapCut, deținută tot de ByteDance

O altă aplicație deținută de ByteDance, numită CapCut, este, de asemenea, listată în magazinul de aplicații al Apple ca fiind una dintre cele mai populare aplicații din SUA.

CapCut se comercializează ca un instrument de editare video "all-in-one" care permite utilizatorilor să taie sau să accelereze conținutul și să facă alte lucruri, cum ar fi adăugarea de filtre și muzică.

Data.ai, compania de analiză a aplicațiilor, a declarat că aplicația respectivă a fost lansată la nivel global în aprilie 2020, la aproximativ un an după ce a fost introdusă în China. Începând de duminică, grupul a precizat că instrumentul de editare a fost descărcat de 60 de milioane de ori în SUA și de 940 de milioane la nivel global.

Cum ar putea fi interzis Tiktok în SUA

Parlamentarii americani l-au interogat în luna martie pe directorul executiv al TikTok despre securitatea datelor și despre conținutul dăunător și au privit cu scepticism afirmațiile făcute de Shou Zi Chew, care a dat asigurări că aplicația consideră prioritară siguranța utilizatorilor, motiv pentru care nu ar trebui interzis.

Interzicerea unei aplicații precum Tiktok în SUA ar fi o măsură fără precedent, motiv pentru care nu este clar cum ar putea fi aplicată de Guvernul american.

Specialiștii citați de The Associated Press spun că oficialii ar putea încerca să forțeze Apple și Google să elimine TikTok din magazinele lor de aplicații. SUA ar putea, de asemenea, să blocheze accesul la infrastructura și datele TikTok, să confiște numele de domeniu sau să forțeze furnizorii de servicii de internet, precum Comcast și Verizon, să filtreze traficul de date TikTok, a declarat Ahmed Ghappour, expert în drept penal și securitate informatică, care predă la Facultatea de Drept a Universității din Boston.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE