Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Țările europene care vor să atragă investițiile producătorilor auto din China pentru a evita suprataxarea din UE

Țările europene vor să ofere producătorilor de mașini electrice din China stimulente, precum scutiri de taxe, pentru a încuraja construirea fabricilor de baterii. Ungaria, Polonia, Italia și Spania încearcă să atragă investitori chinezi, deși Comisia Europeană se teme de o invazie de vehicule electrice chinezești în UE, relatează Euronews.com.

Statele membre UE pot să obțină beneficii pe piața muncii prin înființarea unor astfel de fabrici de către companii chineze. Din acest motiv, producători de mașini electrice precum BYD, Saic și Chery Automobile sunt interesați să se extindă în Europa, atrași și de posibilele subvenții pe care le-ar putea obține.

Constructorii auto chinezi ce iau în calcul să-și deschidă fabrici ar putea beneficia de avantaje precum scutiri de taxe, facilități pentru crearea de locuri de muncă și de sprijin pentru a deschide fabrici de baterii necesare vehiculelor electrice. De asemenea, costurile de transport din China către Europa ar fi mai mici.

”Producătorii auto din China știu că mașinile lor trebuie să fie percepute ca fiind europene dacă vor să atragă clienții europeni. Acest lucru înseamnă să producă în Europa”, a declarat Gianluca Di Loreta, reprezentant al firmei de consultanță Bain and Company, pentru agenția Reuters.

De ce mașinile electrice chinezești au devenit populare în Europa

Vehiculele electrice chinezești devin din ce în ce mai populare în Europa, pentru că sunt mai ieftine decât cele produse în Europa. Acestea vin cu numeroase dotări standard. Printre acestea se numără încărcarea gratuită timp de unul sau doi ani, camere de bord sau un set suplimentar de anvelope de iarnă. În pofida prețului mai mic, producătorii chinezi de vehiculele electrice se axează pe design, iar recent și-au îmbunătățit dotările de siguranță.

Din acest motiv, UE vrea să crească taxele pentru mașinile electrice chinezești, pentru a ține sub control importurile. În prezent, tarifele europene actuale pentru importurile de automobile sunt de aproximativ 10%. În SUA, acestea sunt de aproximativ 27,5%.

Potrivit The Guardian, Rhodium Group, un institut independent de cercetare specializat în China, susține că unii producători chinezi ”vor putea să obțină în continuare marje de profit confortabile pentru mașinile pe care le exportă în Europa datorită avantajelor substanțiale de cost de care beneficiază”.

”Taxe de ordinul a 40%-50% - probabil chiar mai mari pentru producătorii integrați pe verticală, cum ar fi BYD - ar fi probabil necesare pentru a face piața europeană neatractivă pentru exportatorii chinezi de vehicule electrice”, au precizat reprezentanții Rhodium Group.

Creșterea tarifelor pentru importurile din China ar fi în beneficiul producătorilor europeni de automobile. Unele state, cum ar fi Germania, au avertizat deja o aplicare unei astfel de măsuri aer putea genera o ripostă din partea Chinei, ceea ce ar putea afecta piețele auto naționale.

„Izolarea și barierele vamale ilegale - în cele din urmă, acest lucru face ca totul să fie mai scump și toată lumea mai săracă. Noi nu ne închidem piețele pentru companiile străine, pentru că nu dorim acest lucru nici pentru companiile noastre. Dublarea progresului, întârzierea reînnoirii și a transformării - asta ar avea consecințe amare. Dacă facem asta, alții ne vor depăși”, a afirmat cancelarul german Olaf Scholz, în cadrul unui eveniment grupului Stellantis.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE