Producătorul chinez de mașini electrice Nio a încheiat un parteneriat cu BYD, rivalul său, pentru a furniza baterii pentru un brand de vehicule low-cost care ar urma să concureze cu Tesla, au precizat trei surse citate de agenția Reuters.
Acordul este considerat o victorie pentru BYD care își propune o creștere a veniturilor, pe lângă cele obținute din vânzarea de mașini electrice. De asemenea, arată impactul concurenței continue asupra prețului noilor vehicule electrice de pe piața chineză și asupra bateriilor, care reprezintă cel mai mare cost din producția unei noi mașini electrice.
Compania Nio s-a lansat ca start-up în urmă cu 10 ani și voia să producă intern propriile sale baterii, însă a renunțat la aceste planuri în decembrie 2023, în condițiile în care s-a axat pe reducerea costurilor pentru a diminua pierderile.
De altfel, reprezentanții Nio au confirmat că noul brand al companiei se va numi ”Onvo” sau ”Ledao” pe piața chineză. Nio, care a lansat pe piață mașini electrice din clasa premium pentru a concura cu Mercedes, vrea ca noul model Onvo L60 să fie un competitor pentru Tesla Model Y.
În prezent, Nio își procură bateriile pentru mașinile electrice pe care le construiește de la compania CATL.
Astfel, BYD și CATL vor furniza un pachet de baterii de capacitate mai mică pentru o versiune a mașinilor electrice Onvo, au precizat două dintre sursele citate de Reuters. Un alt producător chinez de baterii, CALB, care este deja unul dintre furnizori lui Nio, va livra mărcii un pachet de baterii mai mare, de 85 de kilowați oră.
Potrivit sursei citate, reprezentanții Nio au declarat că informația este ”inexactă" și nu au oferit detalii. De asemenea, CALB a refuzat să comenteze, în timp ce CATL și BYD nu au răspuns solicitărilor de a face public un punct de vedere.
Cumpărătorii chinezi de vehicule electrice au fost mai dispuși decât cei de pe alte piețe să opteze pentru baterii de gamă inferioară în schimbul unor costuri mai mici, datorită disponibilității stațiilor de schimb de baterii de tipul celor administrate de Nio și a stațiilor de încărcare.
BYD, prin intermediul diviziei sale de baterii FinDreams Battery, furnizează deja unele baterii fabricii Tesla din Berlin și producătorilor auto chinezi de, printre care și FAW.
În cazul BYD, cele mai multe dintre baterii alimentează vehiculele din propriul portofoliu. Potrivit furnizorului de informații industriale despre baterii Gaogong Industrial Institute, BYD a vândut doar 5% din bateriile pe care le-a produs în 2023 către clienți externi.
BYD și-a modernizat liniile de producție pentru pachetele de baterii pe care le va livrat către Onvo la uzina sa din Wuwei, în estul provinciei Anhui.