Peste 140 de mii de turiști sunt așteptați pe litoral în aceste zile libere de Sfânta Maria. Stațiunile de la malul mării au ieșit de sub avertizarea de caniculă, apa mării este caldă iar plajele sunt deja pline.
Prețurile pe litoral în minivacanța de Sfânta Maria
Această perioadă este cea mai plină pe litoral, ne aflăm în plin sezon estival, ceea ce înseamnă că o cameră la un hotel de 3 stele nu este mai ieftină de 300 de lei pe noapte. Prețurile pot ajunge și la 1.000-1.200 de lei pe noapte la hotelurile all-inclusive, care oferă băutură, mâncare, dar și șezlonguri pe plajă.
Cel mai ieftin șezlong este 40 de lei în această perioadă, iar prețurile pot ajunge chiar și la 70 de lei în unele zone.
Mulți dintre turiști și-au cumpărat vacanțele cu mult timp înainte, spun agenții de turism. Asta înseamnă că au plătit pentru această perioadă de vârf de sezon prețuri mult mai mici dacă s-ar prezenta acum la recepție pentru o cameră liberă.
Hotelierii spun că gradul de ocupare depășește 90%, adică avem parte de cel mai aglomerat weekend din acest sezon estival.
Mulți turiști vor fi și pe faleză pe 15 august, pentru a urmări spectacolul de Ziua Marinei, care începe la ora 10.
Cu Trenurile Soarelui către litoral
Mulți români vor ajunge la mare și cu trenul. Câte legături sunt spre litoral în aceste zile și cât costa biletele.
CFR Călători a anunțat încă din luna iunie că vor fi mai multe garnituri sub numele de Trenurile Soarelui, care vor face legătura între București și Constanța sau legătura între diverse județe din țară cu litoralul românesc.
Sunt nu mai puțin de 30 de trenuri care vor face legătura între București și litoral și alte 30 care vor merge din țară către Constanța.
Un bilet la clasa a II-a costă aproximativ 80 de lei și 115 lei un bilet București-Constanța la clasa I.
Trebuie ținut cont și de întârzierile care vor fi în această perioadă, în special din cauza caniculei.
Oana Brănzan, purtător de cuvânt CFR SA: ”Avem într-adevăr două zile anunțate de ANM peste limită, 38-40 de grade pe raza a 21 de județe, inclusiv Capitala, ceea ce înseamnă că CFR SA, administratorul căii feroviare, este obligat pentru siguranța căii ferate să impună aceste noi restricții de viteză în circulația trenurilor. Mai exact, să reducă viteza de circulație a anumitor trenuri cu 20-30 km la oră față de viteza normală, atunci când în anumite intervale temperatura atinge 50 de grade Celsius.”