Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

La o grădiniță din Cluj, 40 de copii învață în aceeași sală, separați de o draperie

Peste 800 de unități de învățământ din România sunt în șantier. Vorbim despre creșe, grădinițe, școli și licee. Copiii care învață în acestea au fost trimiși în alte spații, au parte de ore scurtate sau chiar de învățământ în trei schimburi. Unii părinți au chiar de plătit sume suplimentare, pentru că au fost desființate bucătăriile.

Mai mult de 800 de unități de învățământ din România sunt în șantier. Copiii învață în alte spații și au orele scurtate

Dacă vreți, putem să mergem și unde se lucrează...

La Grădinița „Dumbrava Minunată” din Cluj-Napoca, lucrările de reamenajare continuă, chiar dacă preșcolarii s-au întors în bănci. Unele clase au fost comasate - în aceeași sală, vor învăța 40 de copii, separați doar de o draperie.

Laura: Am înțeles că o să fie comasate grupele, că o să fie două grupe într-o sală, ceea ce mi se pare foarte greu pentru educatoare să gestioneze atâția copii într-o sală și ce mai este afectată este partea de mâncare. O să primească mâncare prin catering. Nu am fost anunțați din timp cum o să se desfășoare efectiv.

Radu Vas, directorul Colegiului Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”: În situația noastră, marea modificare este faptul că ne-am mutat într-un spațiu mai restrâns și provocarea va fi pentru doamnele educatoare, că vor trebui să fie mult mai agile, să modifice în structura grupei, de la atelierele de lucru de pe parcursul zilei, la locuri de servit masa, la amenajarea spațiului pentru dormit.

Bucătăria grădiniței a fost închisă tot din cauza lucrărilor, iar cei mici vor primi masa de la o firmă de catering. Părinții vor suporta diferența de cost - 27 de lei pe zi, în loc de 15.

Camelia Drăghici, directoarea Grădiniței „Dumbrava minunată”, Cluj-Napoca: Singurele reacții, dar puține și acelea, au fost legate de faptul că până la finalizarea blocului alimentar va trebui să intrăm pe catering. Noi am sperat că va fi gata blocul alimentar, dar, din cauza faptului că din momentul în care începi să lucrezi la instalații, te aștepți la anumite lucrări, și când intri în ele, este puțin mai mult.

Opt grupe de copii din grădiniță au fost relocate. Situația nu este, însă, singulară.

Amalia Gurzău, Inspector Școlar pentru Relația cu presa, ISJ Cluj: Vorbim în acest moment despre 24 de relocări parțiale, nouă la nivelul municipiului Cluj-Napoca, două la nivelul unor unități de învățământ din Câmpia Turzii și câte una în unități de învățământ din municipiile Dej și Gherla. La acestea se adaugă 11 relocări parțiale ale unor efective de elevi pentru 11 unități de învățământ din mediul rural.

Ciprian, părinte: Școala în care a învățat în clasa 1 va intra în reabilitare termică, în acest sens va reveni la Școala Ion Creangă, unde își desfășoară activitățile și orele într-o clasă bine stabilită, cu aceeași învățătoare.

Dana, părinte: Ideal ar fi fost să construiască mai multe, ca să acopere necesarul orașului, în special la creșă, pentru că la creșă numărul de locuri pe care primăria îl poate oferi, sau ministerul, că acum țin de minister, este mult, mult sub necesarul orașului.

Și elevii de la Colegiul Pedagogic vor fi afectați de reamenajări. Ei au fost mutați din clădirea intrată în reparații, iar programul orelor a fost modificat, ceea ce i-a nemulțumit pe părinți.

Radu Vas, directorul Colegiului Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”: Modificarea a fost la clasele de gimnaziu, care au trecut din program de dimineață, la program de după masă. Evident, acolo au fost nemulțumirile.

209 unități de învățământ din țară s-au înscris în programul pentru reabilitare. Doar 54 au primit finanțare în prima etapă, iar restul rămân pe lista de așteptare.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE