Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

INTERVIU. Mitzuu, youtuberul român care și-a convins toată familia să creeze conținut

Provocări, vloguri îndrăznețe și o familie care se implică în activitatea sa. Mitzuu, cu peste un milion de abonați pe YouTube, a devenit unul dintre cei mai faimoși creatori de conținut din România.

Titlurile pompoase, thumbnailurile exagerate, conținut extrem și foarte multă energie. Sunt câteva dintre elementele care i-au adus succesul tânărului youtuber.

Cât câștigă Mitzuu din crearea de conținut pe YouTube?

Mihai Georgescu și-a început cariera postând gameplay-uri, adică videoclipuri în care se joacă, iar după ce a devenit popular a trecut la vloguri. Cu timpul, challenge-urile au devenit un job full-time, în care investește resurse, dar care îi ”plătesc salariul”.

Elena Moldoveanu, jurnalist Euronews: ”Cât câștigi lunar din YouTube?”

Mihai ”Mitzuu” Georgescu, creator de conținut: ”Anul acesta cred că am avut tot timpul undeva la 10.000 dolari, 9.000 dolari undeva pe acolo, dar chestiile astea de-abia îți acoperă cheltuielile dacă le iei, să le pui pe toate cu tot, cu transport, cu absolut tot. E oarecum, e rentabil, ai și un profit, dar profitul vine foarte mult din campaniile publicitare, cu brand-uri.”

Cu un RPM de doi dolari, adică veniturile obținute la o mie de vizualizări, câștigurile dintr-un singur videoclip pot sări de o mie de dolari.

Mitzuu: ”Cel mai vizionat este cel cu schimb de vieți cu cel mai bogat copil, care are 3,5 milioane de vizualizări și un RPM de 1,10 - 1,20, deci a făcut undeva la vreo 4.000 și ceva de dolari vlogul respectiv.”

Părinții lui Mitzuu, implicați în provocări

Mulți părinți nu știu ce fac mai exact copiii lor pe internet, însă părinții lui Mitzuu n-au vrut doar să înțeleagă. Aceștia s-au implicat activ în clipurile făcute de copilul lor, le-a plăcut și au decis să dezvolte conținut și separat.

Mitzuu: ”Inițial cred că au perceput-o ca pe o joacă. După au început să realizeze și ei, treptat, că e literalmente un full-time job. Adică foarte stresant câteodată, la propriu. Eu când m-am apucat de vloguri, eram destul de măricel pe YouTube, aveam deja vreo 400.000-500.000 de abonați și ei, dorind să mă ajute, n-au refuzat. S-au băgat în cele mai nebune vloguri existente din România.

Pe tata nu mai zic că îl iubesc copiii maxim. Și-a făcut și el canal de YouTube acum și e o nebunie completă. La început Mama Mițanu, vă dați seama, era mai reticientă un pic, nu era ea cu camera foarte deschisă, dar pe parcurs s-a obișnuit. E altceva când ești cu familia acolo și toată lumea e dornică să te ajute. E super tare sentimentul să știi că ai așa tot timpul pe cineva pe care să te bazezi.”

Un rol important în crearea de conținut îl joacă și Ariana, alintată de Mitzuu ”Parpi”. Și-a făcut debutul în streamuri cu o cagulă pe față, pentru a-și proteja identitatea, dar, cu timpul, prietena lui Mitzuu a început să se implice activ în crearea de conținut și a deschis propriul canal.

Ariana ”Parpi”, creatoare de conținut: ”Cagula m-a salvat de emoții într-un fel, că nu mi se vedeau expresiile faciale, era mult mai ușor. După am început ușor cu vlogurile și mi-a plăcut. Adică mi-a plăcut, îmi place și aș vrea să continuă la fel.”

Jonglând între viața personală și cea de persoană privată, ”Parpi” ne mai spune un secret - numele ei nu este Ariana, ci este doar identitatea ei de pe internet.

Ariana: ”Încă nu mi se știe numele meu. Ne distrăm împreună, ne avem și viața personală. Suntem împreună mereu stăm împreună de trei ani, că au trecut, dacă nu mai mult. Avem proiecte împreună, îl ajut, mă ajută. Ne susținem împreună toate proiectele pe care le facem.”

Rețeta succesului pe internet

Deși pare ușor, adaptarea conținutului din afară pentru publicul din România a presupus un proces mai greu, iar un singur videoclip de cinci minute poate ascunde ore întregi de muncă şi o întreagă echipă de producţie, iar provocările mai îndrăzneţe implică şi un buget mai mare.

Mitzuu: ”Din afară e inspirația mea foarte mare. Adică pe chestia asta m-am bazat, să aduc vloguri din afară, să le adaptez la un buget din România, nu pot să te compari cu giganții ăia. A fost destul de greu să replici destul de bine ce fac cei din afară. E destul de greu cu bugetele din România. Adică n-ai echipele alea în spate, foarte multă muncă. Nu-i așa ușor ,că altfel, făcea toată lumea.

Inițial vedeam vreo 500-600 euro și mi se părea mult. După care am ajuns la clipul unde am stat eu într-un pat periculos, am ajuns la 2.000 - 2.500 euro per clip. Deci am simțit că se poate realiza la propriu pe partea asta de echipă de filmat și chiar nu regret absolut deloc. Cred că și investiția a fost rentabilă dacă stau să mă uit analitice.

În momentul de față, conținut ca al meu, nu știu, mai am cred că doi-trei colegi prin România care fac așa ceea ce fac eu, un conținut să zicem, mai optimizat din punct de vedere al retenției.”

Nu a avut nevoie de cursuri, ci s-a bazat pe propriile instincte şi pe trenduri: a analizat conținutul și a văzut ce funcționează și ce nu pentru canalul lui.

Mitzuu: ”Am fost auto-didactic și asta contează foarte mult. Trebuie să analizezi tot, să faci o strategie de cum să postezi, să te documentezi asupra fiecărui aspect. Trebuie să te înveți tu pe tine cum stă treaba. Uitându-te la clipuri pe YouTube, uitându-ne la alți creatori de conținut care fac lucruri bune, analizându-i, e greu să începi chestia asta fără să te documentezi foarte mult. Eu postez de obicei după ce ajung copiii acasă de la școală. După ce ajunge cam toată lumea, în jur de 19:30 , postez eu clipurile. Am văzut că e cel mai ok impact atunci.”

Publicului lui este format din copii

Cu peste un milion de abonați pe YouTube și peste 250 de mii de urmăritori pe Instagram, publicul lui Mitzuu este format în mare parte din copiii - lucru care vine la pachet o mare responsabilitate - de a face un conținut curat.

Mitzuu: ”Este greu, pentru că ai o responsabilitate anume. Nu poți să faci așa, orice. Trebuie să te gândești un pic înainte, să analizezi un pic înainte, să vezi cam ce impact ar avea chestia aia asupra copiilor. Trebuie să fii foarte calculat pentru că într-adevăr, majoritatea publicului meu este sub 18 ani. Tot timpul încercăm să precizăm în vloguri, în descriere, pe la final sau chiar și disclaimere pe video când facem ceva mai extrem și trebuie să realizeze toată lumea că totul este făcut într-un mediu controlat, gândit înainte.”

YouTube-ul rămâne una dintre platformele în care creatorii de conținut pot crește și își pot monetiza activitatea, deși conținutul scurt și rapid, precum cel de pe TikTok, pare să acapareze piața video. Rămâne de văzut care vor fi următoarele trenduri și cum ne vor surprinde în viitor.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE