Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

CFR Călători, trenuri vechi de peste 60 de ani. Traian Preoteasa: ”O locomotivă nouă nu s-a mai cumpărat din 1990”

Vechimea medie a trenurilor deținute de CFR Călători este de 50 de ani. Recunoaște directorul companiei la Euronews. Îl contrazice, însă, șefului lui. Ministrul Transporturilor le vede mai tinere cu 30 de ani. Amândoi s-au pus, însă, de acord, că mecanicii trebuie să verifice locomotivele înainte de fiecare cursă și să se asigure că totul funcționează perfect pentru a evita un eventual accident.

Am încercat să aflăm cum se face revizia unei locomotive, înainte să plece la drum. Mecanicul trenului care urmează să parcurgă o cursă este obligat să verifice în detaliu starea locomotivei.

Una dintre locomotivele CFR are peste 40 de ani vechime, însă reprezentanții CFR susțin că a fost recondiționată și că acum funcționează după standarde normale.

Traian Preoteasa, directorul general CFR Călători: ”Locomotivă nouă, sper să nu gresesc nu s-a mai cumpărat din 1990. Sper să nu greșesc. (Reporter: Cum s-a ajuns în această situație?) Păi dacă nu avem bani necesari? Până în 2010, investițiile la CFR Călători se făceau din bugetul de stat.”

Sincron Grindeanu, ministrul Transporturilor: ”Sunt zeci de ani, cam 20 de ani, de când nu s-a cumparat nicio garnitura de tren în România.”

Înainte de fiecare cursă, mecanicul face propria verificare. La fiecare trei zile, trenurile mai au o verificare din partea inginerilor care fac mentenanța. În ciuda acestor proceduri, deocamdată nu se cunoaște motivul tragediei de la Galați. Dar se caută.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE