A început asfaltarea primului kilometru din tronsonul 1 al Drumului Express Craiova – Pitești. Este vorba despre cel mai scurt segment din șosea, de doar 17 kilometri, dar și cu cele mai mari întârzieri, de peste cinci ani. Acum, constructorul a dat startul asfaltării pe un sector experimental de un kilometru și, dacă totul merge bine, anunță cu optimism că lucrările ar putea fi gata până la finalul anului, adică cu șase luni mai devreme decât este programat.
350 de drumari cu peste 120 de utilaje au fost mobilizați pentru lucrările la primul tronson din Drumul Expres Craiova - Pitești.
Cristian Tudor - purtător de cuvânt DRDP Craiova: Este vorba de sectorul experimental. După ce va fi finalizat acest sector și vor fi stabilite toate procedurile de așternere care vor urma, antreprenorul are pregătiți 6 km de teren ca sa aștearnă covorul asfaltic, in paralel lucrează la toate structurile, terasamente, asigurare scurgeri de apă, astfel că avem toate premisele de a finaliza acest tronson pana la finalul acestui an.
Grindeanu, optimist în privința lucrărilor la drumul expres
Dacă în noiembrie anul trecut, Ministrul Transporturilor se arăta nemulțumit de modul în care decurg lucrările la acest segment de drum, de data aceasta Sorin Grindeanu, spune că muncitorii s-au mobilizat și să sunt șanse mari ca circulația să fie deschisă pe cei 17,7 kilometri până la sfârșitul acestui an, mai devreme cu șase luni decât prevede contractul.
Șoseaua Craiova - Pitești este primul drum expres aflat în construcție în România, având o lungime totală de puțin peste 121 de kilometri. Lucrările au început în anul 2019, iar de atunci nu au fost finalizate decât tronsoanele 2 și 3, de 39, respectiv 31 de kilometri. La celelalte două, adică exact capetele drumului, șantierele avansează mult mai greu. La tronsonul 4, nu se mai lucrează de câteva săptămâni.
Primul segment de drum, Craiova-Robănești, cel mai scurt dintre ele, cu o lungime totală de 17,7 kilometri, a avut de la început o istorie nefericită. Începerea lucrărilor a fost bifată de Liviu Dragnea, apoi șantierul a fost aproape abandonat de primul constructor, o firmă italiană. CNAIR a reziliat în 2022 contractul, iar în toamna lui 2023 s-a apucat din nou de tronson o asociere de firme din România și Turcia.