Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Toyota vrea să lanseze mașini electrice cu o autonomie de 1.000 de kilometri. Strategia inspirată de la Tesla pentru a reduce costurile

Toyota vrea să doteze mașinile electrice cu baterii de tip solid-state, o tehnologie inovatoare prin șoferii ar putea beneficia de o autonomie de aproape 1.000 de kilometri. De asemenea, compania japoneză, care este cel mai mare constructor de autovehicule din lume în funcție de volumele de vânzări, are în plan să scadă costurile vehiculelor pentru a implementa strategia de electrificare, relatează agenția Reuters.

Constructorul nipon a precizat că își propune să lanseze noua generație de baterii începând din anul 2026, în așa fel încât să atragă noi clienți cu mașini electrice concepute pentru a avea o autonomie mai mare și un timp de încărcare mai mic.

De asemenea, Toyota vrea să dezvolte o modalitate pentru a dezvolta fabricarea bateriilor solid-state, pe care japonezii își propun să le comercializeze în 2027-2028. Anunțul a fost făcut cu o zi înainte de adunarea anuală a acționarilor Toyota, în cadrul căreia va fi evaluată atent strategia constructorului nipon. Este vorba despre planurile prin care japonezii vor să concureze pe piața vehiculelor electrice aflată în creștere, în condițiile în care aceștia au rămas în urma rivalilor, notează sursa citată.

Prețul acțiunilor Toyota a crescut marți cu 4,45%, la 2.161 yeni.

Planul Toyota pentru electrificarea gamei

Toyota a anunțat că va produce mașini electrice dotate cu baterii litiu-ion mai eficiente, care ar fi capabile să ofere o autonomie de 1.000 de kilometri. Prin comparație, Tesla Model Y în versiunea long-range, care a devenit cea mai bine vândută mașină electrică din lume, are o autonomie de aproape 530 de kilometri.

În schimb, constructorul nipon nu a oferit detalii despre costurile dezvoltării acestei tehnologii sau despre locul în care vor fi produse mașinile electrice cu autonomie sporită.

"Ceea ce vrem este să schimbăm viitorul cu BEV-uri (mașini electrice cu baterii). Vom lansa următoarea generație de EV-uri cu baterii la nivel global și ca o gamă completă pe piață începând cu 2026", a declarat Takero Kato, președintele noii unități Toyota EV BEV, conform sursei citate.

De asemenea, Toyota își propune să implementeze noi tehnologii pentru a reduce costurile de producție atât pentru mașinile electrice, cât și pentru bateriile necesare acestora.

Compania japoneză s-a angajat să folosească o linie de asamblare "autopropulsată" și Giga casting pentru a reduce costurile de producție, adoptând o inovație lansată de Tesla, liderul american în domeniul mașinilor electrice.

BEV Factory, înființată în luna mai, își propune să producă aproximativ 1,7 milioane de vehicule până în 2030, a declarat Kato. Este vorba despre aproape jumătate din numărul de mașini electice pe care Toyota își propune să comercializeze.

Potrivit Reuters, în 2022, Toyota a vândut 21.650 de automobile electrice pe baterie, controlând doar 0,3% din piaţă, comparativ cu cele 1,27 milioane de unităţi comercializate de Tesla sau 810.600 de unităţi vândute de constructorul chinez BYD, aflat pe locul al doilea la nivel mondial pe această piață.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE