29 de mașini electrice au fost supuse unui test drive în Norvegia. Unele automobile au rămas blocate în munți, pentru că bateriile s-au descărcat prea repede, pe când altele au parcurs sute de kilometri și au depășit cu mult așteptările.
Test-Drive-ul a fost făcut în munți
Test-Drive-ul a fost făcut în munți, unde temperaturile au coborât și până la minus 19 grade Celsius. Șoferii au trebuit să conducă prin nămeți până se descarcă bateriile. Prima a cedat o Toyota BZ4X, după o cursă de 230 de kilometri, deși autonomia este de 500 de kilometri. Tesla S a trecut testul cu brio și a parcurs o distanță cu 16 la sută mai mare decât autonomia anunțată de producători.
Nils Soedal, directorul general pe comunicare al Federației Norvegiană a Automobilelor: „Fiecare mașină pierde din autonomie din cauza frigului, e un lucru știut, dar există o diferență în funcție de model. Cea mai bună mașină a fost Maxus Euniq 6, care a atins o distanță cu doar 11 la sută mai mică decât cifrele oficiale. Cel mai slab rezultat l-a avut Toyota bZ4X, care a avut o autonomie cu aproximativ 35% mai mică decât cifrele oficiale.”
Timpii de încărcare a bateriilor sunt afectați de frig
Și timpii de încărcare a bateriilor sunt afectați de frig. De aceea, înainte să pornească la un drum lung pe vreme rece, șoferii de mașini electrice trebuie să fie cât mai precauți.
Nils Soedal, directorul general pe comunicare al Federației Norvegiană a Automobilelor: „Așadar, marea problemă este de a avea suficiente stații de încărcare de-a lungul drumului. Important este și să pornești informat la drum, să știi câte stații de încărcare sunt pe traseu, dacă la ele se formează cozi și așa mai departe.”
Potrivit Federaţiei Norvegiene a Drumurilor, aproape 80 la sută din mașinile vândute in ultimul an în Norvegia au fost electrice. În urmă cu 10 ani, ponderea era de trei la sută.