Într-o eră a marilor încercări de a reduce poluarea și a încălzirii globale și de a găsi alternative prietenoase la combustibilii convenționali, Toyota a elaborat prima mașină de curse care folosește hidrogenul lichid.
Constructorul japonez a transformat o banală Toyota Corolla într-o mașină de curse care a și debutat în cursa de 24 de ore Super Tayku, de pe circuitul Fuji. Hidrogenul folosit pentru alimentarea Toyotei Corolla este făcut la o fabrică din Australia, potrivit Associated Press.
Reușita niponilor vine ca parte a eforturilor actuale de a aduce tehnologia viitorului în lumea curselor auto și demonstrează că Toyota a găsit o rezolvare fiabilă a acestei probleme și că poate dezvolta "autovehicule verzi".
Prima mașină de curse care folosește hidrogenul lichid
"Este o premieră mondială pentru o mașină de curse pe hidrogen lichid. Sperăm să ofere încă o alternativă la lupta împotriva încălzirii globale", a precizat Akio Toyoda, un fost director al companiei și, în același timp, nepot al fondatorului constructorului de mașini care a devenit cel mai mare din lume la numărul de mașini vândute anual (10 milioane). Akio Toyoda deține și o licență de pilotaj auto.
Această Toyota Corolla pe hidrogen lichid nu va ajunge în producția de serie prea curând, cu toate că principiul de funcționare nu este foarte complicat. Mașina are un motor convențional, cu combustie internă, numai că această combustie se face cu hidrogen lichid, în locul benzinei, al motorinei, sau al gazului.
Cu toate că Toyota produce și mașini electrice, constructorul a preferat să se axeze pe mașinile hibride, însă această tehnologie care folosește hidrogenul lichid este văzută drept o soluție pentru reducerea amprentei de carbon pentru ani buni.
Hidrogenul folosit la alimentarea mașinilor este obținut prin utilizarea combustibilor fosili
Potrivit experților și cercetătorilor, hidrogenul oferă un potențial uriaș. Singura problemă este că mare parte din hidrogen, inclusiv cel utilizat pentru a alimenta această Toyota Corolla de curse, este făcut prin utilizarea combustibilor fosili, precum gazul natural.
Creșterea prețului carburanților și preocupările privind încălzirea globală reprezintă o urgență în căutarea de surse alternative de energie, mai ales în Japonia, care importă aproape tot petrolul.
Evenimentul vine în contextul în care, din 2026, Formula 1 va schimba regulamentele, în sensul că monoposturile vor trebui să folosească un combustibil durabil, sintetic. În acest sens, Formula 1 își propune să fie lider în reducerea emisiilor de carbon în lumea curselor auto. În plus, se dorește ca amprenta de carbon să fie zero în 2030, sau până atunci.
Honda a anunțat că revine în "Marele Circ", la fel ca General Motors (Ford) și au anunțat că se vor concentra pe cercetări în scopul dezvoltării de noi tehnologii.
Toyota va participa la cursa de 24 de ore de la Le Mans cu o mașină pe hidrogen lichid
Săptămâna trecută, Pirre Fillon, președintele Automobile Club de l’Ouest, organizație sub regia căreia se organizează celebra cursă de 24 de ore de la Le Mans, a anunțat că această competiție de anduranță primește și mașini pe hidrogen sau cu pile de combustie, începând cu 2026.
"Pentru mine, hidrogenul este o soluție foarte interesantă pentru viitor. Trebuie să facem pasul înainte pentru mobilitatea cu emisii zero. Este foarte important pentru planeta și pentru copiii noștri", a spus Fillon.
Koji Sato, directorul executiv de la Toyota, a anunțat că urmează să facă și anunțul oficial privind participarea la Le Mans.