2023 pe TikTok a fost anul în care am îmbrățișat delicatesele culinare cunoscute sub numele de ”cine ale fete” (girl dinners), am împărtășit sfaturi pentru cele mai mari concerte și turnee ale anului și nu ne-am putut opri să ne gândim la Imperiul Roman. De la mimatul personajelor de joc, până la conținut educativ și dansuri bizare, trendurile de pe TikTok ne-au făcut să râdem sau ne-au lăsat cu mule semne de întrebare.
"Anul pe TikTok 2023 este o modalitate de a onora unele dintre momentele deosebite care s-au petrecut pe TikTok de-a lungul anului. Este o fereastră către poveștile care au inspirat, distrat și educat peste 1 miliard de oameni din întreaga lume. Vă mulțumim pentru încă un an în care ați adus bucurie comunității noastre și v-ați împărtășit creativitatea cu noi", a declarat Adam Presser, Head of Operations, TikTok într-un comunicat de presă.
Comunitatea TikTok a continuat să dea viață creativității lor și să împingă limitele exprimării de sine printr-o gamă diversă de efecte, sunete, filtre și multe altele, cu peste 25 de miliarde de videoclipuri create folosind efectele comunității până în prezent. Iată care sunt cele mai populare tendințe făcute posibile de funcțiile unice - și de creativitatea comunității - în 2023.
Cele mai populare trenduri în 2023
Wes Anderson
Inspirați de Wes Anderson, utilizatorii au postat videoclipuri care reflectă stilul distinctiv al regizorului american, care a realizat filme precum The Grand Budapest Hotel, Fantastic Mr. FoxA și steroid City. Utilizatorii s-au jucat cu gradația culorilor, compoziția și cadrele lungi și statice, adesea simetrice, un stil sinonim cu Anderson.
Videoclipurile populare prezentau scene obișnuite, de la rutina banală a pregătirii unei cafele de dimineață până la momente intime, cum ar fi primirea primului copil al unui cuplu, în stilul cinematografic al lui Anderson.
@avawillyums With a good imagination, everything is symmetrical. Let a girl day dream! #wesanderson ♬ Obituary - Alexandre Desplat
Alte videoclipuri scurte au inclus o femeie care ia primul tren al zilei, un bărbat care merge să ia prânzul cu prietena sa și un lucrător în lemn care lucrează în atelierul său - toate însoțite de muzică și cadre în stilul lui Anderson.
TikTok a declarat că tendința cinematografică a obținut 2,6 miliarde de vizualizări.
Imperiul Roman
În acest an, comunitatea TikTok s-a lovit că bărbații se gândesc în mod regulat la Imperiul Roman. Femeile de pe TikTok au distribuit videoclipuri în care se arată întrebându-i pe bărbații din viața lor cât de des se gândesc la această perioadă istorică, iar unii au răspuns că se gândesc chiar zilnic.
@euronews.romania Cât de des te gândești la Imperiul Roman? Este cea mai populară întrebare din ultima perioadă pe platforma TikTok. Femeile abordează bărbații și îi întreabă dacă se gândesc în mod regulat la Imperiul Roman. Răspunsurile au creat confuzie – marea majoritatea recunosc că au acest gând des, chiar și de mai multe ori pe zi. Articolul este disponibil pe euronews.ro. #imperiulroman #romanempire #romanempiretrend #romanempirecompilation #fy #fyp #euronewsromania #euronews #stiriromania #stirilecareconteaza #stiri #stiriletiktok #news ♬ sunet original - Euronews România
Am vrut să testăm mitul și am adresat colegilor din redacție aceeași întrebare, iar răspunsurile au fost diverse. Trendul, vizualizat de peste 2,4 miliarde de ori, a stârnit o dezbatere despre echivalentul femeilor cu Imperiul Roman.
Steag bej, steag roșu, steag verde
Trendul steagului bej, roșu și verde, care a atras 8,52 miliarde de vizualizări, este un trio de filtre care evidențiază ceea ce utilizatorii consideră cele mai bune și cele mai proaste trăsături de personalitate - în special în contextul întâlnirilor.
Steagurile roșii se referă la comportamente neatrăgătoare, în timp ce steagurile verzi indică trăsături dezirabile. Steagurile bej au fost incluse ulterior pentru tot ceea ce este considerat ușor enervant, neobișnuit sau chiar plictisitor.
@lauragouillon Replying to @Kristopher Benitez Why is this kinda accurate 👀💛📱🌊💖 #beigeflag #mybeigeflags #myredflags #mygreenflags ♬ BANANA SHAKE (SPED UP) - HUS
Utilizatorul selectează un filtru pe TikTok în care apar trei stegulețe în partea de sus a videoclipului înainte ca fiecare dintre ele să fie răsturnată pentru a dezvălui trăsătura de personalitate.
Vara fetelor (Girl summer)
O vară a fetelor se referă la atitudinea lipsită de griji a fetelor care profită la maximum de lunile de vară și este un trend care a adunat patru miliarde de vizualizări.
Cina fetelor ("girl dinner")/ Cina băieților
Trendul "girl dinner" a început după ce Olivia Maher, utilizatoare TikTok, a distribuit în luna mai un videoclip cu cina ei, care a atras atenția a peste 1,6 milioane de utilizatori.
Videoclipul arată sortimentul ei de pâine, mici bucăți de brânză, struguri și murături - descriind masa ca fiind ceva ce ar putea mânca un "țăran medieval".
Trendul, cu peste 2,67 miliarde de vizualizări, arată femei de pe TikTok care se bucură de gustări ușoare ca o masă principală tradițională, ceea ce i-a determinat pe bărbații de pe TikTok să își dezvăluie obiceiurile alimentare cunoscute sub numele de "cina băieților".
În aceste videoclipuri se vedeau adesea bărbați care înlocuiau prânzul sau cina cu o farfurie de friptură stivuită, un pachet de țigări și o cutie de bere.
NPC Live
În categoria trendurilor mai ciudate putem include și NPC Live. Oamenii intră în pielea unor personaje de joc, cu mișcări și replici repetitive, dar pe care - după cum le spune și numele - nu le poți controla.
@euronews.romania NPC. Non Playable Character. Dar și cele mai populare trei litere ale momentului. Pe TikTok, cel puțin. Aici, oamenii intră în pielea unor personaje de joc, cu mișcări și replici repetitive, dar pe care - după cum le spune și numele - nu le poți controla. Gheghe, gheghe, gheghe, trandafir mirositor, înghețată slurp și multe alte reacții ciudate au apărut în ultimele săptămâni pe TikTok. Te întâmpină imediat cum deschizi aplicația. Fenomenul poartă numele de NPC Live, vine din străinătate, dar se resimte și în conținutul autohton. #npc #npcromania #npcs #trend #romania #fyp #foryou #euronewsromania #stiriromania #news #stiri ♬ sunet original - Euronews România
Gheghe, gheghe, gheghe, trandafir mirositor, înghețată slurp și multe alte reacții ciudate. Sigur că, în aparență, este încă un trend atipic de pe o rețea socială. În spate, însă, există un mecanism de încasare pentru deținătorii de conturi. Cei care vizionează transmisiunea în direct pot trimite cadouri creatorului de conținut. Ca într-o interacțiune cu un personaj virtual, acesta "reacționează" în funcție de comenzile venite la pachet cu darul.
Comunitățile de fani
TikTok a reunit fanii pentru a sărbători interesele comune. Iată care sunt cele mai populare fandomuri ale anului pe TikTok în 2023.
Fandomuri ale artiștilor
De la puterea și dedicarea celor de la Swifties, la BeyHive, puterea fanilor este reală. Fanii s-au reunit pe TikTok pentru a împărtăși cât de pasionați sunt: acumularea de brățări ale prieteniei, sfaturi pentru concerte, unde să facă cumpărături locale pentru a găsi piese de argint Renaissance și alergând pentru a smulge băutura Ice Spice Dunkin' Munchkins.
Barbenheimer
Momentul dublu de blockbuster din această vară al lui Barbie și Oppenheimer a permis fanilor să-și flexeze mușchii creativi prin combinarea esteticii juxtapuse a celor două filme, explorând cum să aleagă ce film să vadă mai întâi și ce să poarte la cinema.
Romanță
Pentru cei care caută să condimenteze următoarea lectură, comunitatea #BookTok vă acoperă cu crossover-uri romantice/fantastice care cu siguranță vor fi pe placul mulțimii.
Sporturi pentru femei
Între Coco Gauff care a câștigat US Open și o privire în culisele Cupei Mondiale de Fotbal Feminin, TikTok a surprins unele dintre cele mai importante momente din sportul feminin (#WoSo) din acest an, ajutând jucătoarele să obțină reprezentarea și recunoașterea pe care o merită.
Muzica de pe TikTok
Fie că a fost vorba de melodii pop sau de piese de revenire, artiștii TikTok au oferit coloana sonoră a anului 2023. De la mash-up-uri, la meme-uri și melodii accelerate, anul acesta am văzut din nou fanii punându-și propria interpretare pe hiturile lor preferate. O versiune accelerată a piesei "Collide" a lui Justine Skye a ajuns în fruntea listei de melodii din SUA, alături de alte melodii în trend, inclusiv "Makeba" a lui Jain, datorită unui meme cu comediantul și actorul Bill Hader.
Topul melodiilor:
- "Cupid - Twin Ver" a grupului K-Pop FIFTY FIFTY FIFTY este cea mai mare melodie de pe TikTok în 2023.
- "If We Ever Broke Up" - Mae Stephens: Piesa, care a devenit un imn al despărțirii pentru cei cu inima frântă de pe TikTok, a ajuns să fie folosită în peste 15 milioane de videoclipuri, fiind al doilea cel mai popular cântec de pe TikTok în 2023.
- "Collide (varianta accelerată)" - Justine Skye: Înregistrată inițial în 2014, când o versiune mai accelerată a piesei a devenit un vierme de ureche popular în rândul fiecărui tip de creator TikTok imaginabil, a urcat vertiginos la peste 13 milioane de creații pe TikTok.
- "What It Is - Solo Version" - Doechii: Cu un ritm dintr-o interpolare a piesei "Some Cut" a trupei Trillville (un hit TikTok de sine stătător), în 2023 Doechii a pătruns în mainstream cu "What It Is", obținând prima ei apariție în clasamentul Billboard Hot 100.
- "มองนานๆ" - FLI:P: Un fenomen T-Pop răzbate și obține una dintre cele mai populare melodii la nivel global pe TikTok în 2023 cu "มองนานๆ", care se traduce aproximativ prin "Look For A Long Time", de FLI:P.
- "La Bebe (Remix)" - Yng Lvcas & Peso Pluma: TikTok a contribuit decisiv la transformarea mexicanului Peso Pluma într-una dintre cele mai mari vedete mondiale ale anului 2023, inclusiv la colaborarea de mare succes cu Yng Lvcas pe piesa sa "La Bebe (Remix)", care a obținut milioane de creații în întreaga lume.
- "LALA" - Myke Towers: Devenind una dintre cele mai mari piese ale lui Myke Towers din Puerto Rico, "LALA" a intrat în top 50 în Billboard Hot 100 datorită popularității sale pe platformă.
- "girls like me don't cry (sped up)" - thuy: Imnul de despărțire al vietnamezo-americanei thuy a ajuns pe TikTok și a devenit un succes instantaneu, însă versiunea accelerată a piesei a fost cea care a devenit sinonimă cu orice, de la DIY și tutoriale de machiaj.
- "TQG" - KAROL G & Shakira: Cu doi dintre primii 10 cei mai mari artiști globali de pe TikTok, nu este de mirare că "TQG," a devenit un hit instantaneu în rândul TikTok și una dintre cele mai populare 10 melodii la nivel mondial pe TikTok în 2023.
- "Makeba" - Jain: Respirând viață în cântece din trecut este specialitatea TikTok și a ajutat "Makeba", a cântărețului și compozitorului francez Jain, să urce pe noi culmi în 2023, devenind un top 10 global.
Acestea nu au fost singurele trenduri care au acaparat platforma în anul 2023 și chiar pe sfârșit de an tot mai multe fenomene își fac loc. TikTok este cunoscut pentru trendurile care deseori depășesc granițele aplicației, dar și pentru conținut neașteptat.