Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Spotify Wrapped. Ce este rezumatul activității din online și cum a devenit funcția populară și pe alte platforme

Luna decembrie este cunoscută în mediul online drept momentul în care platformele pe care le folosim realizează un rezumat al activității contului nostru din ultimul an. Fie că sunt grafice simple sau analize personalizate privind activitatea utilizatorilor din ultimul an, trendul a devenit din ce în ce mai popular în social media.

Spotify Wrapped

Rezumatul anual al Spotify, al celor mai ascultate melodii, genuri și artiști de către un utilizator, cunoscut sub numele de Spotify Wrapped, este unul dintre cele mai așteptate momente ale anului. Formatul, partajabil și creat pentru Instagram Stories, face ca Spotify Wrapped să fie un succes constant pe rețelele sociale în fiecare an, iar compania promovează campania cu un hashtag #SpotifyWrapped, care este în trend anual pe X și are numeroase vizualizări pe TikTok.

Funcția a fost lansată în 2016, iar succesul ei a determinat alte servicii de streaming să realizeze un format similar, inclusiv cel mai mare concurent al său, Apple Music, care și-a lansat funcția Replay în 2019 și a debutat cu un grafic partajabil în format Instagram Stories în 2022. Alte servicii de streaming muzical, Tidal și YouTube Music, lansat propriile recapitulări anuale în 2020 și, respectiv, 2021.

Tot mai multe platforme au urmat modelul

Aplicația de învățare a limbilor Duolingo a început să trimită prin e-mail abonaților statistici anuale în 2019 și a trecut la grafice partajabile în 2020, iar compania a declarat că campania de revizuire a anului a dus la creșteri ale descărcărilor.

Alte companii, printre care platforma de socializare Reddit, platforma de livestreaming Twitch, consola de jocuri Nintendo Switch și serviciul de streaming Hulu și-au prezentat propriile grafice partajabile care recapitulează activitatea anuală a unui utilizator.

Deși multe platforme de socializare nu oferă opțiunea de a realiza un rezumat al activității, există alte extensii și aplicații care pot realiza aceste grafice, deși această practică ridică îngrijorări privind securitatea datelor și a contului.

Utilizatorii TikTok au reinterpretat rezumatul, arătând cele mai populare trenduri și momente de pe aplicație din ultimul an, fie prin a recrea anumite fenomene sau pur și simplu printr-un colaj cu cele mai vizionate și apreciate videoclipuri.

YouTube Rewind

Practica nu este una nouă. La sfârșitul fiecărui an era lansat YouTube Rewind, o recapitularea care prezintă videoclipurile, muzica și tendințele care au definit YouTube în anul respectiv.

Totuși, YouTube Rewind 2018 a atras numeroase reacții negative, fiind criticat pentru că nu a inclus unele dintre vedetele de top ale site-ului, printre care Logan Paul, Shane Dawson și PewDiePie, potrivit BBC.

În 2020 compania a anunțat că va ”lua o pauză” de la Rewind, anunțând în 2021 că renunță în totalitate la acest format. YouTube a început să publice recapitulări sezoniere trimestriale începând cu anul 2022.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE