Spectatorii au luat cu asalt cinematografele din Los Angeles pentru primele proiecţii ale filmelor Barbie şi Oppenheimer, a căror lansare simultană a devenit un fenomen numit Barbenheimer. Producția Barbie a intrat în istorie și a înregistrat în acest weekend, pe glob, încasări record de 377 de milioane de dolari. Deși, au fost lansate în aceeași zi, cele două pelicule au subiecte diferite. Însă, americanii au vrut să traiască experiența, în sălile unui cinematograf de pe Bulevardul Hollywood. Totuși, încasările pentru filmul ”Barbie” au depășit cu mult încasările celuilalt film.
Oppenheimer, în regia apreciatului regizor Christopher Nolan, îl are în distribuţie pe Cillian Murphy în rolul fizicianului american J. Robert Oppenheimer, care a supervizat crearea bombei atomice în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial.
”Barbenheimer”
Vizionarea celor două filme în aceeași zi, alimentată de reţelele de socializare, sub numele de "Barbenheimer", a readus spectatorii în sălile de cinema în număr record pentru a vedea ambele filme ca o dublă proiecţie.
În contextul grevei actorilor şi a grevei scenariştilor de la Hollywood, lansarea concomitentă a celor două filme a dat naştere unui fenomen denumit ''Barbenheimer'', care a cucerit reţelele de socializare. Potrivit NATO, peste 200.000 de spectatori intenţionau să vizioneze ambele filme în acceaşi zi pe parcursul weekendului trecut.
Promovată printr-o intensă campanie de marketing de producătorul de jucării Mattel şi de Warner Bros, comedia ''Barbie'', în regia Gretei Gerwig, cunoscută pentru pelicula ''Lady Bird'', a avut un debut mai bun decât ''Super Mario'', peliculă inspirată de celebrul personaj din jocurile video (146 de milioane de dolari la începutul lui aprilie) şi decât ''Avatar: The Way of Water'', în regia lui James Cameron (134 de milioane de dolari în decembrie 2022).
Într-o reinterpretare pop ironică, în care rozul şi sclipiciul sunt pretutindeni, Barbie, interpretată de Margot Robbie - Ryan Gosling joacă rolul lui Ken - trebuie să renunţe la pantofii ei cu toc şi să poarte sandale Birkenstock pentru a putea pleca din universul perfect Barbie Land şi a plonja în lumea reală.
"Complementare"
Pentru David Gross, editorul newsletterului specializat ''FranchiseRE'', această lansare este un ''record''.
''Niciun film comic, oricare ar fi acela, n-a depăşit pragul de 85,9 milioane de dolari într-un weekend de lansare de trei zile'', a scris el.
Potrivit site-urilor de specialitate, "Barbie" reprezintă totodată cea mai bună lansare în cinematografele nord-americane pentru un film realizat de o femeie, devansând ''Wonder Woman'', de Patty Jenkins (2017), şi ''Captain Marvel'', realizat în colaborare de Anna Boden şi Ryan Fleck (2019).
Produs de Universal Pictures, ''Oppenheimer'' marchează de asemenea o lansare foarte bună pentru un film cu durata de trei ore, după ce a obţinut încasări de 80,5 milioane de dolari. ''O lansare superbă'', potrivit lui David Gross, care spune că '''Barbie' şi 'Oppenheimer' sunt complementare'' şi subliniază că ''spectatorii vin la cinema când e vorba despre filme bune''.
Vizionarea celor două filme în aceeași zi, alimentată de reţelele de socializare, sub numele de "Barbenheimer", a readus spectatorii în sălile de cinema în număr record pentru a vedea ambele filme ca o dublă proiecţie. Filmul Barbie al regizoarei Greta Gerwig şi Oppenheimer al regizorului Christopher Nolan, au avut premierele în același cinematograf, iar americanii au putut alege ordinea în care să le vadă.